OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Att arbeta på Saab Saab är ett möjligheternas företag.Ett företag där vi ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter.Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.Vi är stolta över att vara en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare, något som alla medarbetare bidrar till.Saab förser den globala marknaden med världsledande produkter, tjänster och lösningar som sträcker sig från militärt försvar till civil säkerhet.Saab har verksamhet och medarbetare på alla kontinenter och utvecklar, anpassar och förbättrar ständigt ny teknologi för att möta kundernas förändrade behov.Saab har 13 300 medarbetare.Försäljningsintäkterna uppgår till 23 miljarder kronor.Forskning och utveckling motsvarar nära 20 procent av omsättningen. Din arbetsplats Support and Services, ett affärsområde inom Saab, levererar ett brett utbud av tjänster och integrerade supportlösningar till kunder inom försvar och på kommersiell marknad för kostnadseffektiv support av system och plattformar under hela livscykeln.Avdelning Logistics inom division Ground Support Services är placerad både i Arboga och i Linköping men finns också representerad på nitton andra platser i landet, mestadels olika garnisonslager från Boden till Revingehed.Vår verksamhet omfattar i huvudsak godsmottagning, transporter, hantering av farligt avfall, förrådsverksamhet, lagerdrift, ue-verksamhet, militär kundtjänst, tull & spedition samt kvalitet/miljö.Med vårt omfattande tjänsteutbud tillhandahåller vi interna tjänster för hela företaget samt arbetar till viss del på direkta kunduppdrag.Avdelningen har cirka 150 medarbetare Vi söker nu en vikarie med placering vid vår verksamhet i Skövde med tillträde snarast och ca 1 år fram i tiden.[ Din roll Rollen som reservdelsman omfattar - [[[[ mottagning av kund och kundens behov på ett professionellt sätt - [[[[ säkerställande att tillräckligt underlag för beställning finns - [[[[ att avgöra huruvida ett behov måste lokalanskaffas eller finns i system DELTA - [[[[ initiera, bevaka och avsluta kundorder i DELTA - [[[[ vidareförmedla behov av lokalanskaffning till central inköpsavdelning - [[[[ utförande lagerhantering såsom mottagning, påfyllnad samt utlämning av materiel - [[[[ utförande av godshantering - [[[[ övrig lagerhantering såsom inventering, utgallring etc.[[ [
Kontaktpersoner på detta företaget
Rickard Göransson, sektionschef
+46 8 580 856 14
Åsa Aldingsson, HR
+46 8 580 851 31
Clas Ekman
+46 8 580 853 56
Christer Gustavsson, rekryterande chef
+46 13 23 17 57, +46 730 345 412
Paula Törnvall, HR
+46 13 18 45 28
Anders Pettersson, rekryterande chef
+46 13 184288, +46 734 184288
Bernt-Ove Lindh, HR-utvecklare
+46 13-185610, +46 734-185610
Erik Gustavsson, handledare
+46 13 231612
Stefan Thuresson, rekryterande chef
+46 13-182714, +46 734-182714
Tomas Ireman, områdeschef
+46 13-182595, +46 734182595