OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur.
Kommunens verksamhet ska präglas av medborgarfokus, stark servicekänsla och ett gott bemötande. Alla som söker kontakt med kommunen ska få snabb respons. Kontakt Simrishamn ska göra det lättare att vara medborgare, förening, näringsidkare eller kund i vår kommun.
ARBETSUPPGIFTER
Som servicevägledare fungerar du som en väg in till kommunens samtliga verksamheter. Du tar emot och besvarar frågor, synpunkter och felanmälningar från invånare, företagare, besökare och kunder till kommunen. Kontakterna sker genom telefon, e-post, sociala medier och personliga besök. Du kommer också att handlägga avgifter inom äldreomsorgen, faderskapserkännande samt dödsboanmälningar. Du blir en av totalt fem servicevägledare. I gruppen finns också en konsumentrådgivare och en enhetschef.
Arbetet är omväxlande och tempot stundtals högt. Ärendena spänner över ett brett område inom alla kommunens ansvarsområden. Du bör vara strukturerad och kunna möta alla slags människor på ett positivt och professionellt sätt.
Arbetsuppgifterna förutsätter dels ett nära samarbete med kollegorna inom arbetsgruppen, dels ett nära samarbete med medarbetare inom kommunens samtliga ansvarsområden. Kontakt Simrishamn är en verksamhet som ständigt förändras, det innebär att du som ska arbeta hos oss bör trivas i en verksamhet som snabbt kan förändras och du förväntas vara delaktig och bidra till utvecklingen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är skicklig på att ge god service och alltid sätter våra invånare i fokus. Du är kommunikativ, lyhörd och flexibel och arbetar lösningsfokuserat med förmåga att hantera svåra situationer som ställer krav på snabbt agerande.
Vi söker dig som har lätt för att samarbeta med andra, du är lyhörd och löser konflikter på ett konstruktivt vis. Du har en positiv inställning till ditt arbete och kan strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter för att vara så effektiv som möjligt.
Det är viktigt att du är flexibel och har lätt att anpassa dig till ändrade förutsättningar. Du ska tycka om att arbeta på en arbetsplats där det löpande sker förbättrings- och förändringsarbete och förblir motiverad även om du stöter på hinder.
Du uttrycker dig väl i svenska språket i tal såväl som skrift. Talar du dessutom ett övrigt språk är detta ett plus. Du tycker om teknik och van vid att söka information via webben och att hantera olika verksamhetssystem.
Du har gymnasie- och någon eftergymnasialutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har några års arbetserfarenhet. Du har erfarenhet av att möta människor ur ett serviceperspektiv. Erfarenhet från kontaktcenter eller kundtjänstverksamhet är meriterande.
ÖVRIGT
För att möta morgondagens utmaningar eftersträvar Simrishamns kommun mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund.
I samband med rekryteringen undanbedes bestämt kontakt från annons-
/rekryteringsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kanslichef Christian Björkqvist
0414-819107
Projektledare Anna Jakobsson
0414-819157