Vikariat som biståndshandläggare

Vikariat som biståndshandläggare

Arbetsbeskrivning

Är du en engagerad och driftig person som tycker om att arbeta med våra äldre? Då ska du ta chansen och söka till oss som biståndshandläggare!

Individ- och familjeomsorgen tillhör kommunens socialförvaltning och söker dig som vill arbeta som biståndshandläggare. Gruppen består idag av fem biståndshandläggare samt en arbetsledare. Du kommer till en erfaren, engagerad och kunnig arbetsgrupp.

Hela Individ- och familjeomsorgen består av myndighetsutövning gällande vuxna, barn, äldre, funktionsnedsatta, bostadsanpassning samt en utförarverksamhet innehållande råd och stöd till vuxna, barn och deras familjer, beroendemottagning, boendestöd, stödboende samt daglig sysselsättning.

Vi eftersträvar god kvalité i vårt arbete och skattar trivsel på arbetsplatsen högt. Vi har den lilla kommunens fördelar med närhet till varandra och korta beslutsvägar. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Tillsammans gör vi skillnad!

ARBETSUPPGIFTER
De främsta arbetsuppgifterna som biståndshandläggare är att utreda, bedöma och besluta i enlighet med socialtjänstlagen. Arbetet utgår ifrån ett helhetsperspektiv med individens behov i centrum, IBIC. Arbetet innebär kontakter med såväl den enskilde som med anhöriga, andra myndigheter och vårdgivare. I arbetet ingår också att göra uppföljningar och ge information om verksamheten. Målgruppen är äldre och funktionsnedsatta personer.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen, studerar sista terminen till socionom eller har annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du erfarenhet av myndighetshandläggning utifrån socialtjänstlagen och tidigare arbete med målgruppen är det meriterande. Du är mån om ett gott bemötande och ett bra samarbete med andra yrkesutövare internt samt externt. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet såsom självständighet, samarbets- och kommunikationsförmåga samt flexibilitet. Erfarenhet av dokumentationsprogrammet VIVA samt IBIC är meriterande. B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
I denna rekryteringsprocess tillämpar vi ett löpande urval, vilket innebär att kandidater kan bli kontaktade innan sista ansökningsdatum har passerat. Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem som du når via länken under "ansökan".

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera relevant information för tjänsten i ditt CV.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare och rekryterare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Lena Silfver
0143-151 56
Nås via kommunens växel
0143-150 00
Enhetschef Lena Silfver
0143-151 50
Enhetschef Lena Silfver
0143-15156

Sammanfattning

Besöksadress

59280 Vadstena
None

Liknande jobb