OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du ekonom som trivs att arbeta med rutinmässiga arbetsuppgifter kombinerat med problemlösning, detektivarbete och många interna kontaktytor? Då kan rollen som ekonomiassistent vara tjänsten för dig!
Utmaningen
I rollen som ekonomiassistent ingår du i ett kompetent team om 5 medarbetare som var för sig ansvarar över ett specifikt område. Ditt primära område kommer vara leverantörsreskontra, kundfakturor, avstämningar och kontering men också expresstransporter inom Sverige. Då gruppen präglas av hjälpsamhet och samarbete så stöttar man även sina kollegor vid behov.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
Fakturering av kunder i huvudsak Sverige, men också till utlandet.
Hantering av leverantörsfakturor från interna bolag samt externa leverantörer. Avstämningar, kontering samt systemvård av leverantörer i SAP.
Boka expresstransporter av produkter och reservdelar till kunder i Sverige och i vissa fall utomlands.
Vem är du?
För att trivas och lyckas i rollen så har du några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter med fördel i ett tillverkande företag som har internationella kunder och leverantörer. Du är van att arbeta effektivt, rutinmässigt och strukturerat, men också flexibelt och lösningsorienterat.
Du har förståelse för prioriteringar, ansvar och trivs att jobba både självständigt och i grupp mot mål och hålltider. För att passa in i gruppen så krävs det att du har positiv inställning, är social, kommunikativ och hjälpsam samt att du är beredd att hugga i när det behövs.
Har du också erfarenhet från transportbokning, tulldokumentation och
kontakt med transportörer så är detta meriterande. Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat samt har god datavana.
Placeringsort: Jönköping
Tycker du att det låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
Vi ser fram emot din ansökan!