OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Nacka bor drygt 93 000 personer och antalet ökar stadigt. Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet. Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa bästa förutsättningar för kreativitet, innovation och kunskapsdelning.Socialtjänsten i Nacka finns i nya lokaler i Nacka kommuns stadshus.
Äldreenheten arbetar med myndighetsutövning och utveckling av äldreomsorgen. Vi är en öppen och utvecklingsinriktad arbetsplats med 30 medarbetare som arbetar med biståndsbedömning, anhörigstöd, färdtjänst, administration och handläggning av bostadsanpassningsbidraget.
Arbetsuppgifter
Färdtjänsthandläggning för funktionshindrade både under och över 65 år.
Arbetet innebär att registrera, utreda färdtjänstbehov och föreslå beslut.
Beslut om färdtjänst fattas av färdtjänstavdelningen som ligger inom landstingsstyrelsens förvaltning. Utredningen genomförs på kontoret eller vid hembesök.
I arbetet ingår även administrativt stöd till enheten som t.ex. fakturahanläggning.
Kvalifikationer
Högskolekompetens, t.ex. socionom eller annan lämplig utbildning. Erfarenhet av att ha arbetat med utredningsarbete inom kommunal verksamhet, gärna inom äldreomsorgen.
Vi vill att du har goda datakunskaper.
Bra om du är ansvarstagande och kan arbeta självständigt.
Är serviceinriktad och kan bemöta våra kunder på ett professionellt sätt.
Att kunna lyssna och förstå deras situation.
Viktigt att du har en god förmåga att kunna uttrycka dig i tal och skrift.
Andra viktiga egenskaper är god samarbetsförmåga och ett flexibelt förhållningssätt.
Då arbetet innebär en del hembesök underlättar det om du har B-körkort.
Antal tjänster
1 heltid
Anställningsform
Vikariat ca 5 månader
Omfattning: Heltid
Tillträde: 2013-09-01 eller enligt överenskommelse.
Ansökan
Sista ansökningsdag 2013-08-01
Kontaktperson
Ingrid Saadat
Gruppchef
Tel: 08-718 89 57