OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillväxtverket är en nationell myndighet som arbetar för att stärka företagens konkurrenskraft och förbättra näringslivets och regionernas utveckling. Vår vision är ett Sverige med fler företag som vill, kan och vågar. Vi är en kunskapsmyndighet med professionella och engagerade medarbetare. Här kan du påverka både din och Sveriges framtid.
Enheten Kapitalförsörjning på avdelningen Företag arbetar med uppgifter och uppdrag för att fler företag skall få tillgång till finansiering.
Tillväxtverket har kontor på nio orter. Kontoret i Arjeplog startades upp 1996 och här finns medarbetare som arbetar med bland annat transportbidrag, regionala företagsstöd och systemförvaltning.
Om tjänsten
Den utlysta handläggartjänsten innebär beredning och beslut rörande ansökningar om transportbidrag. I arbetet ingår företagsbesök och andra kontakter med både företag och myndigheter. Dessa kontakter sker i första hand digitalt för närvarande till följd av coronapandemin.
Vi arbetar med att tolka och tillämpa regelverk gällande transportbidrag. I arbetet ingår att delta i uppföljningsarbetet av bidraget och att informera företagen om transportbidraget. Syftet är att underlätta för företagen, främst tillverkningsindustrin i norra Sverige, som har långa godstransporter.
Arbetet innebär också att medverka i olika samarbetsgrupper inom Tillväxtverket, som till exempel att utveckla transportbidraget utifrån våra regeringsuppdrag.
Placeringsort är i Arjeplog men även placering vid något av Tillväxtverkets övriga kontor kan diskuteras.
Vi söker dig som har:
• Minst tre års studier från högskola eller universitet inom samhällsvetenskap, ekonomi, juridik eller en kombination av utbildning och arbetserfarenhet som Tillväxtverket bedömer som likvärdig.
• Erfarenhet av arbete med datorstöd.
Följande är meriterande:
• Dokumenterad handläggarerfarenhet
• Erfarenhet av regionalt utrednings- och utvecklingsarbete
• Kunskaper om logistik, transportsystem eller miljöekonomi
• Kunskaper om hållbarhetsfrågor
• Kunskaper om uppföljning och utvärdering
• Kunskaper inom företagsfinansiering
Som person
För att trivas och göra ett bra jobb som handläggare för transportbidrag tror vi att du har följande egenskaper:
• Du trivs med att arbeta självständigt, men har även god samarbetsförmåga.
• Du bidrar till god arbetsmiljö och positiv gemenskap.
• Du stimuleras av att skapa och underhålla kontakter med företagare och offentliga aktörer.
• Du arbetar resultatorienterat och ditt bemötande är respektfullt och pedagogiskt.
• Du uttrycker dig väl i både tal och skrift.
Vi förväntar oss att du lever upp till vår medarbetar- och chefspolicy som uttrycker de förväntningar vi har på alla medarbetare.
Anställningsform och sista ansökningsdag
Anställningen är ett tidsbundet vikariat under perioden 2021-02-15 - 2021-12-31. Sista ansökningsdag är 2021-01-12.
Mer information och kontakt
För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta tf enhetschef Corinne Uppman Helminen på telefon 08-681 66 21. Du kan även kontakta Elin Sixtensson, handläggare av transportbidrag, på telefon 08- 681 94 82. Under helgerna passar vi på att hålla några dagar ledigt, men lämna ett meddelande så ringer vi upp dig.
Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR-strateg Tony Schmidt på telefon 08-681 65 62. Fackliga företrädare är Imber Råbock, Saco, tfn 08-681 91 73 och Johan Thorell, ST, tfn 08-681 66 01. Vi arbetar kompetensbaserat och rekryteringsprocessen kommer att innehålla urvalsfrågor, tester, intervjuer samt referenstagning.
Välkommen med din ansökan för att skapa din och Sveriges framtid!
I denna rekrytering har Tillväxtverket redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt samtal från annonsförmedlare eller försäljare.