OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Vi ser om ditt hus! Bredablicks ambition är att vara en heltäckande partner inom fastighetsbranschen. Vi består av bland annat de tre bolagen: Bredablick Förvaltning, Bredablick Facility Services och Sustend. Denna roll är för Bredablick Förvaltning och mer specifikt HR-avdelning som stöttar chefer och medarbetare från huvudkontoret i Malmö och ända upp till Karlstad och Stockholm.
Med en stark tillväxtorienterad kultur är vi ett bolag som växer kraftigt år för år med en arbetsmiljö som präglas av entreprenörsanda och driv. Vi erbjuder en resa fylld med spännande möten, lärorika uppgifter och där stor möjlighet ges att bidra till företagets utveckling. Läs gärna mer om oss och vår historia här (https://bredablickgruppen.se/om-oss/)
Om rollen
I rollen som HR-assistent kommer du vara ett proaktivt stöd till såväl medarbetare som chefer i HR-relaterade frågor samt utföra personaladministrativa dokument. Då Bredablickgruppen har flertalet olika yrken är arbetet omväxlande, lärorikt och roligt! Detta är ett föräldravikariat till och med 31 maj 2024.
I rollen kommer du främst att arbeta med följande arbetsuppgifter:
- Administration: upprätta anställningsavtal, intyg, kontakt med myndigheter etc.
- Rekrytering: publicera annonser, selektera, telefonavstämningar, referenstagning.
- Vara delaktig i att planera och administrera personalaktiviteter.
Vidare kommer du tillsammans med HR-teamet bidra till utveckling och implementering av HR-processer så att såväl medarbetare som chefer får rätt stöd. Du kommer även vara ett proaktivt stöd i HR-relaterade frågor som t.ex. arbetsvillkor och arbetsrättsliga frågor.
Vi söker dig som har:
- Examen från högskola/ universitet inom personal- och arbetslivsområdet eller annan relevant utbildning.
- God administrativ förmåga och trivs med att ha ordning och reda!
- Talar och skriver svenska obehindrat, då all kommunikation såväl internt som externt sker på detta språk.
För att trivas i rollen som HR-assistent är du noggrann, strukturerad samt trivs med att hålla många aktiviteter igång samtidigt. Du har en god prioriterings- och problemlösningsförmåga samt värdesätter att ge god service och leverera hög kvalité till såväl organisations medarbetare som till chefer. Du trivs med att arbeta såväl självständigt som i team när arbetsuppgifterna kräver det.
Övrig information
- Placering: På vårt fina huvudkontor på Grimsbygatan 24 i Malmö
- Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 mån provanställning
- Start: Enligt överenskommelse, önskvärt så snart som möjligt
Låter det intressant? Vi ser fram emot din ansökan! Du skickar in genom att klicka på "Ansök tjänst" här nedan. Du skickar in CV och besvarar ett antal urvalsfrågor. Vi tar för denna process inte emot personligt brev. Vidare i processen följer ett test, telefonavstämning och två intervjuer.