OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla framtidens verksamhetsstöd inom hälso- och sjukvården i Region Östergötland? Vill du ha ett arbete där du är med och skapar samhällsnytta varje dag och får trevliga och kunniga kollegor ? Vi söker nu en HR-konsult med placering i Linköping.
”Det bästa med att arbeta som HR-konsult i Regionen är att tjänsten är bred, utvecklande och utmanande, varje dag kan du lära dig något nytt!"
En viktig roll i uppdraget är att fungera som ett nära lednings- och chefsstöd, både i dagliga frågor och i utvecklingsfrågor. Du arbetar utifrån ett konsultativt och coachande förhållningssätt. Som generalist arbetar du med flertalet olika områden, exempelvis arbetsmiljö, strategisk kompetensförsörjning, löneöversyn, medarbetaruppföljning, arbetsrättsliga frågor, grupputvecklingsaktiviteter samt utvecklings- och förbättringsarbete inom HR. Den ena dagen är inte den andra lik. ”Sjukvården är en dynamisk verksamhet och det är många olika frågor och situationer att HR-arbetet aldrig blir långtråkigt. Inom sjukvården kommer du få arbeta med kompetenta chefer som ställer krav och utmanar dig att tänka kreativt.”
Hälso- och sjukvårdsverksamheten finns över hela länet och omfattar allt från förebyggande insatser i primärvården till högspecialiserad vård på sjukhus.
https://youtube.com/playlist?list=PLHFGvRPKSumvaH41E5nb26IOIX8jOpU95
Arbetsbeskrivning
I rollen som HR-konsult ingår du i Hälso- och sjukvårdens stab och har ett uppdrag mot ett eller flera centrum. Staben stöttar chefer på alla nivåer och ska skapa förutsättningar att genomföra beslut och nå verksamhetens mål. Tillsammans med HR-ansvariga och andra HR-konsulter utgör du en del i chefernas HR-stöd. HR-teamen ansvarar för att implementera och vidareutveckla HR-processer inom staben. Du arbetar även i ett nära samarbete med övriga stabsfunktioner (exempelvis ekonomi, utveckling och IT) med syfte att bidra till verksamhetsutveckling och måluppfyllelse. Du ska gilla att vara operativ, nära våra chefer och verksamheter i en händelserik och utvecklingsinriktad organisation.
Utbildning och erfarenhet
Du har en akademisk examen inom HR från PA-programmet, beteendevetare alternativt annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer likvärdig.
För den aktuella tjänsten ser vi gärna att du har arbetslivserfarenhet inom relevant område. Det är meriterande att ha arbetat verksamhetsnära som HR-konsult inom HR:s alla områden. Som sökande ser vi gärna att du har arbetat utvecklingsorienterat med HR ur ett brett perspektiv och är van att coacha chefer i förändringar.
Personliga egenskaper
För att passa bra in i rollen är du strukturerad, noggrann och kvalitetsmedveten. Du har en god kommunikativ förmåga och kan vara tydlig när situationen så kräver. Vidare är du flexibel inför en varierande arbetsvardag och du har lätt för att ställa om mellan olika uppgifter. I ditt arbete har du ett tydligt serviceinriktat och professionellt förhållningssätt och är bra på att lyssna in organisationens olika utmaningar för att på ett konstruktivt sätt, hantera och lösa problem som uppstår. Du är van vid självständigt arbete och ser vad som behöver göras och prioriteras. Rollen passar dig som är prestigelös, gillar att skapa goda relationer och att främja samarbete. Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet.
Läs gärna här om våra https://www.regionostergotland.se/Jobb-och-studier/Att-jobba-hos-oss/Vara-villkor-och-formaner/.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Birgitta Jäghem Löfving, VP Human Resources
+46 520 84931
Caroline di Paolo
08-475 05 59