OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KG Knutsson AB
Vår vision är att föra människor framåt. Med våra produkter och tjänster tar vi människan framåt på vägen, genom livet, i rusningstrafiken, på semestern eller på jobbet. Vill man göra det lätt för sig säger man att vi med vår e-handelsplats autokatlogen.se säljer reservdelar och tillbehör till bilar, lastbilar, bussar, båtar och arbetsfordon. Det är onekligen en stor del av vår omsättning. Men vi är så mycket mer, vi deltar i omställningen till en fossilfri fordonsflotta med vårt dotterbolag Carsmart, vi strävar mot att skapa en cirkulär ekonomi för de delar av transportbranschen vi verkar i, vi har som mål att genom smarta produkter och tjänster skydda liv på vägarna. Genom hela vår historia har långsiktiga relationer värderats högt och lika så att kunna erbjuda våra kunder produkter med hög kvalitet. Vi har en privat ägare, är cirka 1300 medarbetare och vi finns förutom i Sverige också i Norge, Finland, Estland, Lettland och Litauen.
Koordinator med ett teknikintresse, är det du?
Vår koordinator kommer gå på föräldraledighet i månadsskiftet april/maj 2023 och vi behöver hennes ersättare.
Trivs du att ha många bollar i luften och vara spindeln i nätet är rollen som Koordinator för verkstadsutrustning rätt för dig!
Vi gillar att ha kul på jobbet, gör du?
Gruppen befinner sig i en tillväxtfas med mycket nya och roliga utmaningar. Egenskaper som lösningsorienterad, systematisk och god kommunikationsförmåga kommer väl till pass i denna tjänst. Rollen innefattar ett brett område med varierande arbetsuppgifter och Du drivs av egen motor och är stresstålig.
Du kommer att ansvara för att planera och koordinera arbetet för våra servicetekniker och våra externa samarbetspartners så att rätt man är på plats vid rätt tid. Inventera befintliga schemalösningar samt administrativa arbetsuppgifter som till exempel fakturering och hantering av serviceavtal ingår i rollen. Därför är det bra om du har god datavana, talar och skriver svenska obehindrat. Meriterande är tidigare erfarenhet av schemaläggningssystemet Asana samt CRM system. Erfarenhet inom spedition, antingen genom utbildning eller arbetslivserfarenhet är bra att ha i denna roll. Ett visst antal resor förekommer också i form av konferenser, mässor och andra kundrelaterade aktiviteter.
KGK är ett familjeägt företag där vi försöker leva efter våra värdeord; öppen, kunnig och pålitlig i allt vi gör. Är det värderingar som även stämmer in på dig? Rollen ingår i ett team som idag består av 8 personer. Vi har ett tätt samarbete med produktavdelningen på KGK som sitter på huvudkontoret i Sollentuna, norr om Stockholm. Här finns många trevliga och glada kollegor.
Vi är en föräldravänlig arbetsplats där det bland annat finns ett nytt fräscht gym i anslutning till den nybyggda personalmatsalen.
Vi är nyfikna på att träffa dig!
För att vi som företag ska utvecklas behöver vi fler lagspelare med nyfiket sinne för att hitta lösningar. Tjänsten är heltid, vikariat. Låter detta intressant? Skicka in din ansökan redan idag. Undrar du något svara vi gärna på mail till: patrik.resmalm@kgk.se
Titta gärna in på www.kgk.se och läs mer om vårt företag och hur vi jobbar med bl a hållbarhet.
Placering är i Sollentuna/Häggvik
Heltidstjänst, vikariat
Start från 3 april eller efter överenskommelse
Sista dag för ansökan är den 28 februari 2022
Välkommen med din ansökan. Vi kommer att intervjua löpande– så tveka inte!