Vikariat som passhandläggare till lokalpolisområde Helsingborg

Vikariat som passhandläggare till lokalpolisområde Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 33 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Polisregion syd har ca 4 700 anställda. Regionen består av fem polisområden, tre regionala enheter samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.

Polisområde nordvästra Skåne består av fyra lokalpolisområden (Helsingborg, Ängelholm, Klippan och Landskrona), utredningssektion, utredningsjoursektion och ett kansli.
Lokalpolisområde Helsingborg är ett av landets största lokalpolisområden med 21 grupper och närmare 250 medarbetare. Lokalpolisområdet är organiserat i åtta BF/IGV-grupper, tre utredningsgrupper, två stöd/servicegrupper och tre områdespolisgrupper. Dessutom ansvarar lokalpolisområde Helsingborg för polisområdesgemensamma resurser i form av en ordningsgrupp, en hundgrupp och två trafikgrupper. Till den områdesgemensamma resursen räknas även två supporterpoliser och en alkoholsamordnare som organisatoriskt är placerade i en av områdespolisgrupperna.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som har ett genuint intresse av att ge service och att arbeta med människor. Arbetet som passhandläggare innebär att fatta myndighetsbeslut, vilket ställer höga krav på dig beträffande noggrannhet och omdöme. Belastningen kan vara ojämn och stundtals hög vilket medför att beslut kan behöva fattas under tidspress men med samma goda kvalité. Som polisens ansikte utåt krävs att du är professionell med en öppen och hjälpsam inställning.

Då du kommer att ingå i en relativt liten arbetsgrupp där teamwork är en förutsättning för att verksamheten skall fungera vill vi att du har hög social kompetens med god förmåga att samarbeta.

I arbetsuppgifterna ingår huvudsakligen att:
• ta emot ansökan och handlägga ärenden gällande id- och passhandlingar
• viss anmälningsupptagning och telefonservice.

Placering kommer att vara i Helsingborg, men på grund av verksamhetsskäl kan det även bli aktuellt med tjänstgöring på annan ort inom polisområdet. Det är därför meriterande att ha körkort lägst B-behörighet.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• gymnasieexamen eller motsvarande med godkänt betyg i svenska
• minst 6 månaders dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inklusive att arbeta med dator som främsta arbetsverktyg
• god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan har:
• utbildning i RES (för att handlägga resehandlingsärenden)
• körkort B (personbil, manuell växellåda)

ÖVRIGT
Anställning: visstidsanställning som administratör med funktion passhandläggare
Placeringsort: Helsingborg

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 16 november 2021. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Sara Bülow
010-5615788
Ansvarig chef Monica Nebelius
010-5615763
Johan Mangbo
114 14
HR (Information om rekryteringsprocessen) Sara Bülow
010-5615788
HR Konsult (Information om rekryteringsprocessen) Lars Olsson
010-561 35 23
Regionchef (Information om uppdraget) Annika Stenberg

Vill du veta mera om anställningen är du välkomm

Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av

Sektionschef Pär Lidehäll
010-56 151 42
HR-partner Åsa Ackered
010-56 151 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Syd
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 november 2021
  • Ansök senast: 16 november 2021

Besöksadress

Storgatan 43 20590 Malmö
None

Postadress

Storgatan 43
Malmö, 20590

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024