OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Att det är människorna som skapar Hertz framgång är ingen hemlighet. Bilarna är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang, kunskap och omtanke som gör oss till det marknadsledande hyrbilsföretaget vi är. Om du vill vara en del av ett familjärt bolag där mobilitetslösningar, socialt ansvarstagande, engagemang för människor och omvärld ligger högt på agendan – så bör du läsa vidare!
Är du en nyfiken, modig och energisk HR generalist? Tycker du om att stötta & utmana chefer, mixa en föränderlig och varierande vardag genom att stötta en kundorienterad organisation med olika HR frågor, uppdatera och skapa nya arbetssätt och viss personaladministration? Tycker du dessutom att få möjligheten att prova detta genom att gå in i ett vikariat på ca 1 år vore perfekt? Då kanske det är just dig vi söker. Kan det vara så att vi är perfect match?
Vårt team People & Customer Experience kan nu erbjuda dig ett vikariat hos oss då en av våra kollegor kommer att vara föräldraledig och utforska den fasen av livet. Vi söker därför dig som ser utmaningar som möjligheter, gillar kontrollerat kaos och föredrar att hoppa rakt in i saker men ändå säkra rätt leverans med kvalitet. Denna roll handlar om att bygga relationer till våra ledare och stötta dem i HR-relaterade frågor och processer. Dina främsta uppgifter kommer att vara att arbeta operativt med ärenden inom bl.a. rekrytering, onboarding, arbetsrätt, rehabilitering, förmånsfrågor etc. Du kommer dessutom att medverka och ansvara för olika administrativa uppgifter, förbättringsprojekt och uppdatera och skapa HR processer för att utveckla vår organisation och bidra till vårt mål att vara en mycket attraktiv arbetsplats med medarbetare och kund i centrum. Rollen innebär även att ständigt söka möjligheter för att få oss att arbeta smartare samt arbeta proaktivt som en rådgivande och coachande partner till våra ledare och på ett pedagogiskt sätt förmedla ut aktuella kunskaper. Det är viktigt att ha stort intresse för kunden, medansvariga och affären samt anpassa och finna lösningar för nya utmaningar.
Du får härliga kollegor spridda över landet och blir ett eftertraktat stöd för kollegor och chefer inom hela bolaget. Du och dina närmaste kollega utgår från moderna kontor i centrala stockholm och majoriteten av tiden spenderas där tillsammans med kollegorna men flexibilitet för hemarbete någon dag i veckan finns. Framför allt tror vi på att anpassa så att vi finns på bästa sätt för våra kunder/kollegor och hur du bäst utför ditt arbete just då. Rollen är baserad i Stockholm men eftersom vår organisation är utspridd över hela landet så förekommer en del resor, du behöver också ha möjlighet att ta dig runt till vår spridda verksamhet så du behöver körkort. Eftersom vi även har verksamhet i väst och ett kontor i nya, fina lokaler i Mölndal så finns möjlighet att rollen istället kan utgå därifrån, där även teamets chef är baserad.
Kvalifikationer
Vi tror att du är utbildad inom HR området och har arbetat något/några år som HR generalist och är van vid denna typ av frågor och att agera chefsstöd, gärna i en serviceinriktad branch, ett enormt plus är om du även har arbetat med lönefrågor för ytterligare bredd i din kompetens. Förutom viktiga grundläggande kunskaper och utbildning inom HR området är din inställning, vilja, mod och driv avgörande.
Du trivs med att arbeta både självständigt och i team och har lätt för att skapa kontakt med människor. Du är strukturerad, lyhörd, modig och uppfinningsrik. Du har goda datakunskaper och är kommunikativ med en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Att du har integritet, kan hantera stressade situationer och har humor förutsätter vi.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper när vi rekryterar till denna roll. Urval och rekryteringsprocess sker löpande så vi ser gärna att du ansöker så snart som möjligt, dock senast 8/10-2024. Grundtanken är att vikariatet påbörjas senast i December och varaktighet på 1 år men kan komma att förlängas.
Det här är Hertz 💛
Hertz är ett familjärt företag med det gula hjärtat i allt vi gör. Vi har ett stort samhällsengagemang och vill göra gott på riktigt varav vi bland annat stöttar flertalet organisationer runtom i landet (Red Locker, Maskrosbarn, Childhood & Röda Korset för att nämna några).
För oss är det viktigt att vår organisation ska återspegla samhället, våra kunder och är övertygade om att mångfald på arbetsplatsen stärker konkurrenskraften samt ökar vår interna kollektiva kompetens. Hos oss kallas och är alla våra anställda Medansvariga med möjlighet att ta ansvar och påverka både sin utveckling och i viss mån arbetssituation.
Förutom en spännande roll att utvecklas i samt härliga kollegor att arbeta tillsammans med erbjuder vi:
- En arbetsplats präglad av servicekultur
- Utvecklande ledarskap kännetecknat av respekt
- Stora möjligheter att påverka och utveckla vår medarbetar och kundupplevelse
- Snabbrörlig organisation med utvecklingsmöjligheter
Vi arbetar aktivt med att internt utbilda dig som ny men lägger också stor vikt vid att du ska kunna utvecklas och växa i bolaget. Som anställd hos oss har du en rad förmåner så som Friskvårdsbidrag, Pension, Personalrabatt på hyrbil samt att vi är kopplade till Benefits (Söderberg & Partners) för att nämna några delar. Vi på Hertz är kopplade till Unionen samt Transports kollektivavtal.
Observera att bakgrundskontroller kan komma att göras på slutkandidater.
Hertz möter människors behov av rörelse med smarta mobilitetslösningar. Vi drivs av omtanke för våra kunder, människor och omvärlden.
Kontaktpersoner på detta företaget
David Bowern, City Manager
073-802 11 10
Alexander Babkin, Stationschef
0709-468897
Jesper Sundblad, Försäljningschef
08-657 30 44
Annika Larsson, Accounting Manager
08-657 30 09
Peter Svensson, Sales Director Sweden and Denmark
08-657 30 95
Camilla Rydelid, Station Manager
Patrik Idrén, Manager HR
08-657 30 21
Susanne Lindvall, HR Business Partner/Salary
08-657 30 17
David Bowern, Regional Manger
Malin Englund, Station Manager
0155-45 10 50