OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du mod att gå före och skapa ett Vallentuna där människor och idéer växer? Vill du vara med och styra vårt informationsflöde och lära känna den kommunala verksamheten från insidan?
Vallentuna kommun har mod att gå före. Vår ambition är att ligga i framkant när det gäller innovativa lösningar, smarta arbetssätt och en effektiv organisation. Som medarbetare har du en viktig roll i utvecklingsarbetet. Kommunen som arbetsplats präglas av ett samförstånd mellan politik och verksamhet, där det gemensamma intresset och ansvaret för Vallentunas bästa lyser igenom. Bemötande, tillgänglighet och kundens fokus är viktigt i vårt arbete för goda resultat och ökad kvalitet.
Om verksamheten:
Kommunstyrelsens kansli är en avdelning inom kommunledningskontoret och ansvarar för kommunens centrala postöppning och diarieför handlingar åt kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och kommunens nämnder, samt ger service kring administrativa frågor till både tjänstemän och förtroendevalda. Kansliet har även ansvaret för att utveckla och förvalta kommunens ärendehanteringsprocess.
Avdelningen präglas av en stark teamkänsla där registratorer, arkivarier och nämndsekreterare tillsammans arbetar för utvecklingen av den administrativa processen.
Arbetsuppgifter:
Som registrator i Vallentuna arbetar du huvudsakligen med diarieföring av allmänna handlingar i vårt ärendehanteringssystem Platina. Du deltar i den dagliga posthanteringen av såväl fysisk post samt inkommande e-post och du kommer att få hantera utlämnande av allmän handling. Du kommer även att arbeta nära verksamheten och ge råd och stöd utifrån de lagar och förordningar som styr dokumenthanteringen inom offentlig förvaltning, det kan ske både i form av utbildningsinsatser och i direktkontakt med handläggare.
Att utveckla, dokumentera och standardisera kommunens ärendehantering är också en del av dina arbetsuppgifter. Registratorerna jobbar även nära kommunens arkivarie och hjälper till med diverse arkivuppgifter. Du kommer också ges möjlighet att arbeta tillsammans med kommunens dataskyddsombud tillika informationssäkerhetssamordnare gällande GDPR-uppgifter samt klassning av kommunens system.
Kvalifikationer:
• Eftergymnasial utbildning inom arkivvetenskap, registratur, juridik eller något som vi bedömer som likvärdigt är ett krav.
• Tidigare erfarenhet som arkivarie, arkivassistent eller registrator är meriterande.
• Du behöver ha grundläggande juridiska kunskaper i lagstiftning gällande allmänna handlingar, framför allt tryckfrihetsförordningen samt offentlighets- och sekretesslagen.
• Du ska kunna uttrycka dig obehindrat i svenska språket både i tal och skrift.
Personliga egenskaper:
• Du arbetar mot resultat, visar pålitlighet och tar ansvar för planering och uppföljning av ditt arbete.
• Du stärker relationer genom att du hjälper andra, samarbetar, följer regler och processer och delar information.
• Du utvecklar, förbättrar, söker lösningar, lärande och kunskap på eget initiativ.
• Du är länken, ger service, visar lojalitet utåt och inåt och omvärlds bevakar.
• Du är strukturerad och noggrann och har lätt att förstå olika sammanhang.
• Gemensamma värderingar syns i ditt bemötande.
Information:
Engagemang, samarbete och allas lika värde ska genomsyra vår organisation. Du som söker bör självklart dela våra gemensamma värderingar. Som arbetsgivare vill vi tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och kulturell mångfald tillför. Vallentuna kommun satsar på kompetensutveckling och ett hållbart arbetsliv. För att ha så goda förutsättningar som möjligt i din medarbetarroll har Vallentuna kommun en medarbetarakademi där du kommer att få utbildning och verktyg.
Anställningen är ett vikariat på 80% med start 2022-11-14 (eller enligt överenskommelse) till och med 2023-12-31, med möjlighet till förlängning. Vi tillämpar individuell lönesättning och flexibel arbetstid vilket innebär att du själv har möjlighet att styra och planera din egen arbetstid samt möjlighet att arbeta på distans.
För trygghet och omtanke gentemot varandra förväntar vi oss att du är fullvaccinerad mot Covid-19.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen använder vi verktyget ReachMee. Vi ber dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post. Har du några frågor är du välkommen att kontakta angiven person i annonsen. Intervjuer hålls fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Du är varmt välkommen att skicka din ansökan med ett personligt brev och CV senast 17 september.
För mer information kontakta:
Mikael Carlgren, kanslichef, på 08-587 851 09 (direkt) eller mikael.carlgren@vallentuna.se.
Mer information och fackliga representanter hittar du på www.vallentuna.se/ledigajobb.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ingrid Fuchs, Kostchef
08-587 852 11
Malin Engström, Biträdande kostchef
08-587 852 13
Susanne Hamilton Löves, Rektor
08-587 852 51
Pernilla Sjöström, Arbetslagsledare
08-587 852 27
Annika Sjöström Segerhjelm, Arbetslagsledare
08-587 852 62
Susanne Hamilton Löves, Rektor
08-587 852 51
Linnea Olsson, musiklärare
Pernilla Sjöström Nisell, Biträdande rektor
08-587 852 27
Jan Eriksson, Rektor
08-587 852 51
Pernilla Sjöström Nisell, Bitr rektor
08-587 852 27