OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
Vid Serviceenheten arbetar ca 260 medarbetare som tillsammans erbjuder expertstöd och levererar service och tjänster till hela universitetet. Inom enheten finns Servicecenter vars uppdrag är att ge service och stöd till studenter, personal och allmänhet. Vi finns på strategiska platser inom universitetsområdet. Vi erbjuder en arbetsplats med varierande arbetsuppgifter med goda möjligheter till kompetensutveckling
Servicecenter vid Göteborgs Universitet söker nu en serviceinriktad, engagerad och nyfiken serviceadministratör som blir universitetets ansikte utåt.
Arbetsuppgifter
I Servicecenter ger vi service och support till studenter, personal och allmänhet. I praktiken innebär det en mängd olika arbetsuppgifter i form av information, service, försäljning och support. Vi arbetar i flera olika kanaler, besök vid disk, telefon, webb och e-mail. En vanlig dag kan innehålla allt ifrån att producera och lämna ut ett nytt GU-kort till en student till att besvara e-mail från en person i Pakistan som är intresserad av att studera vid Göteborgs universitet. I sektionen finns också den centrala telefonväxeln som besvarar och vidarekopplar samtal till hela universitetet. Här säkerställer vi också att samtliga personer står registrerade med rätt telefonnummer i katalogen, så att alla kan nå varandra. Tillsammans får vi vardagen att fungera för universitetets studenter och anställda. Du kommer att ha din grundplacering i telefonväxeln, men förväntas efter introduktion kunna bemanna samtliga platser och kanaler.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• gymnasial utbildning
• minst två års erfarenhet av arbete i reception, butik, kontaktcenter, informationsdisk eller motsvarande
• erfarenhet av ärendehantering genom textbaserad kundkontakt
• goda kunskaper om utbildningssystemet i Sverige samt om studierelaterade frågor
• mycket god förmåga att uttrycka dig tydligt och sakligt på svenska och engelska, i såväl tal som skrift
• god administrativ kompetens
Det krävs även att du
• har ett genuint intresse för service och förmågan att få kunden att känna sig viktig
• har förmåga att behålla lugnet även under arbetstoppar med högre belastning
• är lösningsorienterad, känner inte behov att veta allt utan är trygg i att problem är till för att lösas
• är flexibel, kan snabbt ställa om mellan fysiska platser och olika kommunikationskanaler
Det är meriterande med högskoleutbildning samt erfarenhet av studieadministrativa system så som Ladok, TimeEdit eller Canvas, eller andra system som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Anställning
Anställningen är ett vikariat på heltid till och med 2024-01-30, eller till att ordinarie tjänsteinnehavare åter är i tjänst. Tillträde snarast efter överenskommelse.Organisatorisk placering är vid Servicecenter inom Serviceenheten. Din titel vid universitetet kommer att vara serviceadministratör.
Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta tf sektionschef Frida Söderström tfn 031-786 2660, mail: frida.soderstrom@gu.se
Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande
Ansökan
För att söka en anställning vid Göteborgs universitet måste du registrera ett konto i vårt rekryteringssystem. Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Ansökan ska vara inkommen senast: 2022-12-07
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.