OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Visma erbjuder programvara och tjänster som förenklar, digitaliserar och effektiviserar affärsprocesser inom privat och offentlig sektor. Koncernen verkar i Norden, Benelux, Centraleuropa och Östeuropa. Med fler än 11 000 anställda, 1 000 000 kundavtal och en omsättning på 1 526 miljoner euro under 2019 är koncernen ett av de ledande programvaruföretagen i Europa. Besök Visma.se
Läs mer om vårt Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/.
Vikariat i Customer Success Visma TransPA
Är du grym på kundhantering och service? Har du driv och nyfikenhet att lära dig nya saker? Vill du arbeta med att supportera ett toppmodernt, branschanpassat och molnbaserat tid - och löneberäkningssystem? Då har du anledning att läsa vidare om denna öppning på Vismas familjära kontor i Munkedal. Kanske är du vår nästa stjärna!
Om Visma Software AB
Visma Software AB är ett mjukvarubolag inom den internationella Vismakoncernen. Vi är en ledande leverantör av affärssystem till medelstora och stora företag i Sverige. Genom innovation effektiviserar vi vardagen för våra kunder och gör ekonomihantering, verksamhetsuppföljning, e-handel och personaladministration både enklare och roligare. Allt för att våra kunder ska behöva lägga minimal tid på administration och mer tid på att utveckla sin core business. Vi är totalt cirka 200 anställda och har kontor från norr till söder i Sverige samt i Polen och Rumänien.
Om rollen
Som medarbetare i vårt Customer Success Team arbetar du inom vårt affärsområde Visma TransPA. Visma TransPA är ett personal- och tidssystem speciellt utvecklat för transport- och entreprenadbranschen. Vi har totalt cirka 40 000 användare i Sverige och Norge. Systemet lanserades 2004 och framgångarna gör att vi idag är marknadsledande på den svenska marknaden. Den molnbaserade mjukvaran utvecklas internt och erbjuds tillsammans med utbildning, löneservice och support. Det är inom det sistnämnda området som du kommer in i bilden.
Vårt Customer Success team består idag av fem medarbetare och vårt uppdrag är att guida och hjälpa våra kunder att jobba på smartaste sättet i vårt system. Vi har också ansvar för att säkerställa att våra kunder är medvetna om de olika lösningar vi har att erbjuda. Vår rådgivning sker via flera olika kanaler. En riktig stjärna hos oss ställer de rätta frågorna och skapar lösningar som får kunden att gapa av förvåning och lycka. Kunderna kan då fokusera på det som de är bäst på – att nå sina drömmar och lägga minimal tid på administration.
Du kommer huvudsakligen att arbeta med supportrelaterade arbetsuppgifter enligt ovan, men det finns stora möjligheter att utvecklas inom företaget både vad gäller arbetsuppgifter och ansvar. Vi ser gärna att du blir en aktiv del av vårt team, att det engagerar dig att tillsammans med oss arbeta för att utveckla och effektivisera vårt arbete och att du vill vara med och påverka företagets utveckling och framgång.
Just nu har vi ett vikariat på 12 månader tillgängligt, givetvis med en förhoppning om en vidare anställning.
Vem är du?
Vi söker dig som har goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift. Erfarenhet från tidigare supportarbete, löneadministration och/eller åkeri- eller bussbranschen är ett plus men inget krav. Eftersom vi har kunder i både Norge och Danmark kan även språkkunskaper i dessa språk vara en fördel. I denna roll värdesätter vi framförallt dina personliga egenskaper högt. För att lyckas och trivas i rollen tror vi därmed att du:
Har en stark vilja och ett driv att lära dig nya områden, och självständigt söka information när svaren inte finns tillgängliga.
Har en god social förmåga, hög servicevilja och är duktig på att vårda kundrelationer. En känsla för arbete med människor och kundkontakt är förstås en självklarhet.
Är konsultativ, lyhörd och pedagogisk.
Trivs i en roll där du arbetar självständigt. Samtidigt är du en vänlig och hjälpsam lagspelare som inte tvekar att omprioritera och ställa upp för dina kollegor när det behövs.
Ansökan
Du söker tjänsten genom att följa ansökningslänken och bifoga ditt CV. Personligt brev är frivilligt. I denna process tillämpar vi löpande urval och intervjuer, vänta därför inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är 31 april. Vid frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta: Oscar Matsson, Customer Success Manager, oscar.mattsson@visma.com / 0734 34 47 95 . eller Joakim Berntsson joakim.berntsson@visma.com / 0101412831
Vad erbjuder vi dig?
Inom affärsområdet Visma TransPA i Munkedal är vi idag ett gott gäng på 18 personer, som jobbar tätt ihop och drivs av att förenkla vardagen för våra kunder. Som en del av bolaget Visma Software kliver du direkt in i en spännande förändringsresa som medför möjligheter att självständigt påverka processer och rutiner. Här får varje medarbetare utrymme att initiera nya lösningar och vara delaktig i bolagets utveckling. Vi verkar i en snabbrörlig bransch och är ständigt på tårna för att utmana befintliga arbetssätt i syfte att ligga steget före våra konkurrenter. Här förväntar vi oss att även du vill och inspireras av att driva innovation i vår affär. På Visma Software råder en vänlig och öppen kultur med högt i tak. Vårt bolag kännetecknas av en stark framåtanda, prestigelöshet och entreprenörskap. Givetvis erbjuder vi konkurrenskraftiga villkor, kollektivavtal och fina förmåner.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om Vismakoncernen
Visma är en av Nordens snabbast växande IT-koncerner. Vårt främsta mål är att göra våra kunder mer effektiva. Genom marknadsledande mjukvara och IT-konsulttjänster digitaliserar och automatiserar vi affärsprocesser för över 1.000.000 företagskunder. Vi är med och driver debatten kring digitaliseringen och automatiseringen av samhället framåt. Vi är även stolt huvudpartner till Hello World, som verkar för att öka barns och ungdomars intresse för programmering och digitalt skapande. På Visma är vi stolta över alla våra duktiga och engagerade medarbetare som delar våra gemensamma värderingar - Respekt, Pålitlighet, Innovation, Kompetens och Laganda.
Läs mer om vårt Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/.
Kontaktpersoner på detta företaget
Johan Wirsén
+46 70 205 24 40
Karina Hammersmark Holme
+47 916 39 704
Mostofa Azad
Niclas Nässlander
+46 (0)10 141 27 00