OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla Ludvika kommun tillsammans med oss?
Vi befinner oss mitt i ett expansivt skede med företag som växer och en befolkning som ökar! Hela den globala energiomställningen har sitt centrum i Ludvika där företaget Hitachi Energys utrustning förser världen med elkraft, som byggs här. Det innebär att vår kommun står inför en unik tillväxt!
Kommunstyrelsens förvaltning arbetar med att effektivisera verksamheten för att frigöra medel till kärnverksamheterna i de övriga förvaltningarna. Förvaltningen arbetar med en hög grad av samordning och standardisering för att säkerställa helhetssyn, effektivitet och kvalitet. En annan mycket viktig del av verksamheten är att utveckla och förvalta kommunens gemensamma processer och arbetssätt.
Arbetsplatsen
Vi söker nu en vikarierande medarbetare till växeln under en föräldraledighet. Vi servar de som ringer internt och externt med samtal och våra kunder är Ludvika kommun, LudvikaHem AB, Ludvika Kommunfastigheter AB, Västerbergslagens Utbildningsförbund och WessmanBarken Vatten och Återvinning AB, och såklart de som ringer till oss för att få hjälp. Vi har även samarbete med andra kommuner.
Kommunikation och växel är en enhet inom kommunstyrelsens förvaltning som har ansvar för kommunens växel och telefoni samt kommunikationsfrågor, både operativt och strategiskt.
Din fysiska arbetsplats är lokaliserad i stadshuset och dina närmaste kollegor är telefonister och kommunikatörer.
Arbetsuppgifter
Arbetet består idag huvudsakligen av att förmedla telefonsamtal till rätt person. Växeln bemannar även receptionen i stadshuset och tar emot besökare samt svarar på frågor. Växeln administrerar även det som rör telefoni så som felanmälan, ger support till användare beträffande olika funktioner så som kodning av telefon, röstbrevlådor och schemasättning av svarsgrupper.
I takt med att digitaliseringen går framåt kan arbetet komma att förändras och tjänsten kan komma att innehålla andra arbetsuppgifter på sikt. Det är en viktig del i din roll att bidra till att utveckla arbetssätt och rutiner.
Kvalifikationer
Du har minst 3-årig gymnasieutbildning, gärna kompletterad med relevant eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig.
Du har goda praktiska IT-kunskaper, vilket innebär att du är en erfaren datoranvändare med mycket vana vid informationssökning samt god förmåga att arbeta i IT-baserade system.
Du uttrycker dig väl på svenska, engelska och gärna ytterligare ett språk.
Då arbete förekommer i reception och andra vanligt förekommande arbetsuppgifter på ett kansli är det viktigt att du har en god administrativ förmåga och ett intresse av att utveckla dina kunskaper inom dessa områden.
Meriterande
Pratar du finska är det meriterande då Ludvika kommun är finskt förvaltningsområde. Vi ser det meriterande om du har tidigare erfarenhet som växeltelefonist.
Personliga egenskaper
Du ska vara van vid att ge ett gott bemötande både intern och externt, ha mycket god serviceanda och en bra kommunikativ förmåga, även vid hög arbetsbelastning. Det är även viktigt att du är noggrann.
Då du arbetar i en mindre grupp ställer detta krav på en god samarbetsförmåga och prestigelöshet. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet för tjänsten.
Det här får du av oss!
Förutom att arbeta med spännande frågor i en varierande vardag får du möjligheten att bli en del av en organisation som upprätthåller viktiga samhällsfunktioner för invånare i Ludvika kommun. Som anställd hos oss har du bland annat tillgång till friskvårdsförmåner, goda möjligheter till kompetensutveckling och växling av semesterdagstillägg. Läs gärna på ludvika.se under rubriken Jobba hos oss.
I Ludvika kommun arbetar vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas. Det är med Lagandan som vi tar oss an vårt uppdrag och strävan mot vår vision om att vara framtidens, tillväxtens och möjligheternas kommun.
Anställningsform
Anställningsform: Vikariat t.o.m. 1 september 2025
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid
Tillträde: Enligt överenskommelse men senast 1 maj 2024
Antal platser: 1
Upplysningar
Chef: Jessica Rosengren, 0240-866 56
Arbetstagarorganisation: Vision, nås via kommunens växel 0240-860 00
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 28 februari 2024. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?