OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Arbetsplats är Socialtjänstens administrativa avdelning.
Administrativa avdelningen är en servicefunktion till nämnd, förvaltningsledning och verksamhet och svarar för ett antal specialistfunktioner. Administrativ chef har personal- och budgetansvar för avdelningen,
Arbetsuppgifter
Verksamhetsuppföljaren ska genomföra och samordna tillsyn, uppföljningar och granskningar av verksamheten inom alla verksamheter inom i syfte att säkerställa att verksamheterna uppfyller ställda krav och mål utifrån lagar, föreskrifter och andra beslut inom området. Även verksamhetsuppföljning inom LOV-företagen ingår i denna tjänst.
Du kommer att samarbeta med avdelnings-, sektions- och enhetschefer, utvecklare samt medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS) kring uppföljning och utveckling av verksamheten.
Verksamhetsuppföljaren kommer att:
- Genomföra tillsyn, uppföljningar och granskningar av verksamheter (intern tillsyn och egenkontroll)
- Ge stöd i att kvalitet och säkerhet upprätthålls vad gäller verksamheten inom socialtjänsten
- Ge verksamheten stöd i det systematiska kvalitetsarbetet
- Utreda och säkerställa en god avvikelsehantering inkl Lex Sarah-utredningar
- Samordna det årliga kvalitetsarbetet och den sammanhållna kvalitetsberättelsen
- Ta fram rapporter och göra analyser löpande utifrån avvikelsesystemet och medverka i att avvikelsesystemet synliggörs i beslutsstödet
- Vara sakkunnig inom rådande lagstiftning som rör kvalitet (omvärldsbevaka rättsläget och kvalitetsarbetet inom socialtjänsten)
Kvalifikationer
Vi söker dig om har relevant utbildning på högskolenivå. Du ska ha en gedigen kunskap och erfarenhet av den lagstiftning som styr verksamheten och övergripande styrande kommunallagstiftning. Du ska ha kunskap och erfarenhet av att arbeta med kvalitetssäkring och uppföljning inom socialtjänstens område. Du ska även ha en god förståelse för hur en politiskt styrd organisation fungerar.
Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift samt ha goda datakunskaper. Du ska ha en god pedagogisk förmåga för att kunna stödja, informera och utbilda medarbetare och chefer inom förvaltningen. Som person är du analytisk flexibel, har lätt för att samarbeta och tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Det är en fördel om du har arbetat inom flera av de verksamhetsområden som tjänsten omfattar eller har tidigare erfarenhet av arbete i övergripande roller. Uppdraget kräver att du har analytisk förmåga, att du är noggrann och att du har förmåga att samarbeta likaväl som att självständigt planera och organisera ditt arbete.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
B-körkort är ett krav.
Lön: Individuell lön tillämpas
Villkor: Tjänsten är ett är vikariat 1 maj 2021 tom 30 april 2022.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Upplysningar lämnas av: administrativ chef Lars Alfredsson, 0522-69 70 23
Facklig företrädare kan du komma i kontakt med via kommunens växel 0522-69 60 00
Ansökan:
Vi vill att din ansökan innehåller ett personligt brev, CV sam meritförteckning
Välkommen med Din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 1 mars 2021
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.