Vikarie Kundcenter

Vikarie Kundcenter

Arbetsbeskrivning

Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12 000 hyreslägenheter i över 30 bostadsområden. Vi ägs av Helsingborgs Stad och var femte Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vår verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Därför strävar vi efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vi vill att våra kunder ska känna sig stolta. Stolta över sin bostad, sitt område och sin stadsdel - och över Helsingborg. Vi är 230 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt vill möta våra kunders drömmar om livet hemma. Både idag och imorgon. Läs gärna mer om oss på www.helsingborgshem.se.



Har du erfarenhet av att jobba med service? Har du lätt för att möta människor och trivs du med många olika arbetsuppgifter? Nu söker vi dig som gillar att prata i telefon, lösa problem och leverera kundservice med högsta kvalitet.

Kundcenter - ingången till Helsingborgshem
Arbetet på Kundcenter innebär att vara den första kontakten i kundens ärende. Det kan handla om allt från frågor om vår uthyrning, intresseanmälningar för nybyggda lägenheter till att anmäla ett fel i bostaden. Här hjälper vi våra kunder till när det är dags att förnya något i bostaden, tex val av nya tapeter, golv och kök. Vi hanterar också bokning av lokaler och övernattningsrum, sköter administration av elektroniska passagebrickor och lämnar ut nycklar.

Våra kundkontakter sker oftast via telefon men även via mejl och chatt. Dessutom träffar vi kunder fysiskt i våra nya lokaler på Drottninghög.

Många ärenden hanterar vi och löser direkt hos oss på Kundcenter, men vi har alltid ett nära samarbete med övriga helsingborgshemskollegor. Det kan handla om frågor som är mer komplexa eller som behöver specialistkompetens, allt för att kunden ska få snabb och rätt hjälp.      

Bli en av oss
Kundcenter består av ett gäng glada medarbetare med stort kundfokus. Varje dag hanterar vi en stor mängd frågor och ärenden från våra kunder och där alla bemöts på ett positivt, professionellt och välkomnande sätt.
 
För att trivas hos oss behöver du vara en person som verkligen tycker om att hjälpa kunder och som vill ta ansvar för att ärenden blir lösta. Du behöver ha förmåga att växla mellan olika arbetsuppgifter och kunna prioritera när det behövs. Det är också viktigt att du är trygg i dig själv, tillmötesgående och att du har lätt för att möta olika kunders behov.
 
Du har minst gymnasieutbildning och erfarenhet från någon form av serviceyrke. Det är meriterande om du tidigare arbetat med kundservice via telefon eller har erfarenhet från bostadsbranschen. För att lyckas i rollen behöver du också ha hög administrativ och digital förmåga. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav, ytterligare språk meriterande.  

Vikariat till 31 december 2022
Vi söker nu en vikarie med tillträde efter överenskommelse. Vikariatet sträcker sig till 31 december 2022.
 Välkommen med din ansökan och ditt CV. 
Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Sista ansökningsdag är den 15 december.

Kontaktinformation
Jenny Stenström, Chef Kundcenter, jenny.stenstrom@helsingborgshem.se

Arbetsplats
Regementsvägen 2

254 57 Helsingborg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgshem AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 december 2021
  • Ansök senast: 22 december 2021

Besöksadress

Drottninggatan 136 B
None

Postadress

Box 3055
HELSINGBORG, 25003

Liknande jobb


Administratör

Administratör

13 november 2024