OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Solna men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Höör, Linköping, Kinna, Uddevalla, Karlstad och Visby.
Vikarie med chans till förlängning
Är du en glad och ansvarsfull person som ser lösningar i stället för problem samt som är påhittig och gillar att utvecklas? Söker du ett arbete där du kan känna dig trygg och stanna kvar en längre period. Då kan just du vara den vi söker!
Som assistent hos oss får du vara med om en vardag med fokus på utveckling och välmående, vi strävar efter att både assistansberättigad och assistenter ska utvecklas samt uppnå en bra gruppdynamik där vi strävar efter gemensamma mål. Vi söker en positivt inställd person som är ansvarstagande. Är du också en person som gillar att ha ansvar och att leda, så kanske du blir vår nästa assistent på fast schemarad.
Kunden är en positiv kvinna i medelåldern som efter en stroke behöver stöttning i praktiska moment i vardagen för att fortsätta utvecklas. Kunden har afasi och vi söker därför dig som är lugn, inlyssnande, talar och förstår svenska obehindrat. Kunden önskar företrädesvis en kvinna i medelåldern som är lättsam, initativtagande och är positivt inställd till att stötta kunden i att leva ett så självständigt liv som möjligt med fokus på vidare utveckling.
Kunden bor på Ingarö i Stockholm, ca 25 minuter från Slussen med goda kommunikationer. Vi ser gärna att du bor inom pendelavstånd från kunden, även om det inte är ett krav.
Meriterande
- Tidigare arbetat som personlig assistent
- Tidigare erfarenhet av afasi och hjärntrötthet
Krav
- Kunna kommunicera på svenska obehindrat i tal och text.
- Vi ser att du kan arbeta alla tider på dygnet då assistansen utförs alla dygnets timmar med jour på natten.
- Kunden har katt och det är därför viktigt att du som söker denna tjänst inte har pälsdjursallerig
Övrigt
Tillträde enligt överenskommelse.
Hos oss kommer du att få en introduktion där du växer in i rollen som assistent och medarbetsledare.
Vi lägger stor vikt vid personliga kvalitéer, det ska kännas rätt för både kund och assistent. Skicka in cv och personligt brev till oss idag.
Vi ser fram emot att träffa dig!
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.
Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Särnmark Assistans är en servicepartner inom personlig assistans. Verksamheten startades 1992 av Mikael Särnmark och Cecilia Ekholm. Vi tror på individuella lösningar och på människans förmåga att göra egna prioriteringar. Vår ambition är att göra det möjligt för människor att bestämma över sina liv.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Särnmark Assistans Särnmark Assistans, Särnmark Assistans
Särnmark Assistans
HR-ansvarig Karolina Carrick
08-505 920 16
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-0653699 eller 054-7773774
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-065 36 99 eller 054-777 37 74