Vikarie support

Arbetsbeskrivning

Restech Reservation Technology AB är ett företag som är verksamt inom reservations- och distributionssystem för resorts, destinationer och hotell. Bolaget utvecklar och marknadsför produkten R360 med tillhörande moduler och interface. Bolaget har idag 50-talet kunder verksamma på de stora turistområdena i Sverige och Norge. Vi har funnits sedan 1995 och är idag 13 medarbetare med huvudkontor i Halmstad. Vi söker nu medarbetare till supportavdelningen. Den tillhandahåller telefonsupport, rådgivning om uppsättning av R360 och som passar till kunds verksamhet, utbildning på plats och distans, uppdatering av manualer och instruktioner samt testning av nya releaser. Tjänsten är ett vikariat för föräldraledighet och kan ev. förlängas. Tillträde i mars eller efter överenskommelse Arbetet på supportavdelningen innebär: Att supportera våra kunder via telefon, e-mail. Att rapportera i vårt ärendesystem Att utbilda nya och gamla kunder på plats eller distans Att ansvara för planering, utbildning och uppföljning vid installation hos kund. Att genomföra felsökningar och analyser vid rättning av programvaran. Att upprätta manualer och instruktioner för R360. För att trivas med arbetet måste Du: Ha förmågan att arbeta både självständigt och i team Kunna ta initiativ. Vara analytisk. Ha många bollar i luften samtidigt, Vara flexibel och hitta lösningar även om problemen hopar sig. Vara stresstålig. Vara positiv och se möjligheter. Vara en god kamrat och medarbetare. Vilka kvalifikationer vill vi att du har? Kunskap i R360/R2 är mycket meriterande. God erfarenhet från turist- och/eller hotellbranchen. God allmän datavana och MS Office programmen. Kunskap från annat reservationssystem/bokningsprogram. Tjänsten är placerad på Restech s kontor i Halmstad. Distansarbete kan diskuteras.

Sammanfattning

Liknande jobb


28 september 2024

Verksamhetsutvecklare till Sveriges nationella CSIRT

27 september 2024

IT-supporttekniker

27 september 2024