OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med Bergslagens skogar i norr, Mälaren i söder och med ett rikt kulturarv som omfattar både en lång industrihistoria, ett kungligt slott och unik kulturmiljö kring Strömsholms kanal är Hallstahammars kommun en plats som lockar både besökare och nya invånare. Vi är en växande kommun med 16 600 invånare i en dynamisk region med närhet till såväl natur som storstad. Vi har ett företagsklimat som är bland det bästa i länet och vi levererar en välfärd med hög kvalitet.
Vår vision är att vara en kommun där allt är enkelt och nära, där nytänkande och kreativitet är självklart. Givetvis visar vi ansvar och engagemang för att kunna skapa ett bättre samhälle och miljö för kommande generationer. Kort sagt så ska du hitta det goda livet i storstadens närhet i Hallstahammars kommun oavsett om du bor här, driver företag, arbetar i kommunen eller bara är här på tillfälligt besök.
Kundcenter är en del av kommunstyrelseförvaltningen och är en väg in i kommunen för våra invånare, besökare och företag. Kundcenter är för många av våra kunder den första kontakten med kommunen och vi kännetecknas av hög tillgänglighet, ett mycket gott bemötande och hög servicenivå till alla våra kunder.
Kundcenters uppdrag är att göra det enkelt att komma i kontakt med kommunen och få svar på enkla frågor. När det gäller svårare frågor och detaljfrågor hjälper vi kunden att komma till rätt person i organisationen.
Vi söker nu dig som vill jobba som vikarie under sommaren och sedan arbeta extra på resterande tid av året. Du får gärna vara studerande på högskola eller universitet och ha möjlighet att kombinera studier med arbete.
ARBETSUPPGIFTER
Genom god service, hög tillgänglighet och kvalitet kommer du via telefon att ge personlig service till våra kunder. Ditt arbete består till största delen av att under pågående telefonsamtal guida, hjälpa och vid behov vidareförmedla kundernas frågor . Det här innebär att du söker svar och lösningar, samtidigt som du ger information, ofta under tidspressade förhållanden. För att kunna göra det behöver du kunna lyssna och skriva samtidigt. De system vi använder är Tele2 Växel för telefoni och Artvise för registrering av ärenden.
Tjänsten kräver goda språkkunskaper i svenska i både tal och skrift. Då Hallstahammars kommun är ett finskt förvaltningsområde ser vi gärna sökanden med kunskaper i finska. Har du ytterligare språkkkunskaper utöver svenska och engelska är det positivt
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har förmåga att snabbt ta till dig information, lära dig nya uppgifter och arbetssätt och anpassa dig till förändrade omständigheter. Du har ett tydligt kund- och servicefokus och kan anpassa dig till både situation och person.
Du har ett utåtriktat, socialt intresse för andra människor och van att kommunicera.
Som person är du är engagerad och drivs av att hjälpa kunderna. För att prestera bra i rollen behöver du vara lösningsfokuserad och trivas att arbeta både självständigt och i grupp. Du är van att arbeta i högt tempo och uppskattar en variation av arbetsuppgifter.
Du är utåtriktad, glad och positiv med stark känsla för att erbjuda såväl externa som interna kunder den bästa service. Du är en lagspelare som gillar att sprida energi till teamet.
Vi förväntar oss att du, tillsammans med oss, sätter invånaren/kunden i fokus och som telefonist är du vårt ansikte och röst utåt vilket gör dig till en viktig ambassadör för Hallstahammars kommun.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder
För rätt person är det här ett omväxlande och roligt arbete i en stimulerande miljö. Kundcenter har fräscha lokaler i ett öppet kontorslandskap. I kundcenter arbetar 8 medarbetare. Välkommen till oss, ett härligt arbetslag där glädje och gemenskap driver oss framåt för att ge den bästa servicen.
ÖVRIGT
Intervjuer kommer att genomföras fortlöpande under ansökningstiden. Välkommen att skicka in din ansökan redan idag.
Hallstahammars kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökanden med kunskaper i finska i tal och skrift.
Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt.
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommunsekreterare Carina Iwemyr
0220-240 03
Lönechef Mari Högberg
0220-241 88
HR - chef Helene Mårtén
0220-24088