OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är arbetsgivaren som är små nog att vara nära och stora nog att verkligen göra skillnad.
Att vara anställd i Aberia innebär att du har en närvarande chef, arbetsledning i ditt dagliga arbete, handledning, kollektivavtal, friskvård och en mängd utbildningsmöjligheter.
Vi har sedan 2001 varit verksamma inom personlig assistans. Våra kunder finns i hela Sverige och är barn, unga, vuxna, familjer och kommuner. Vi har kontor i Stockholm, Skene och Linköping. Tillsammans har vi en lång och gedigen erfarenhet av att leva med och arbeta inom personlig assistans.
Aberia ägs av Aberia AS, ett norskt familjeägt bolag, med ca 1200 anställda och som startade 1981. Ägare är NHC Group som driver ett brett utbud av välfärdstjänster.
Jag är en 70 årig kvinna bosatt i Karlskrona som söker en personlig assistent att jobba hos mig.
Jag söker dig som vill vikariera och hoppa in vid behov när mina assistenter är frånvarande.
Arbetstiderna är förlagda både dag och kvällstid på vardagar samt vissa helger.
Jag behöver ditt stöd i min vardag med bland förflyttningar, handräckning, sysslor hemma och vid aktiviteter utanför hemmet. Ja, allt som hör livet till.
Jag har en aktiv vardag och därför är det ett krav att du har körkort och kan köra min bil. Jag för min egen talan och det är viktigt att du behärskar svenska fullt ut.
Jag söker dig som är flexibel och trygg i dig själv. Du som jag ser det här arbetet som långsiktigt.
Det är meriterande om du har erfarenhet av personlig assistans, vård eller omsorg sedan tidigare.
För att trivas och växa i yrket som personlig assistent krävs en välgrundad människosyn om alla människors lika värde, mod, engagemang och en vilja att göra skillnad för någon annan. God självkännedom, lyhörd och flexibilitet är också viktiga egenskaper.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor