OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Landstinget Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.
Landstingsservices huvuduppgift är att tillhandahålla service till patienter samt personal vid landstingets övriga enheter. Vi arbetar länsövergripande med allt från administration och upphandlingar till teknik och transporter.
Landstingsservice är den del av Landstinget Västernorrland som ger vården det stöd och de resurser den behöver för att utföra sitt uppdrag. Landstingsservice är en länsövergripande förvaltning som omfattar elva verksamhetsområden. Vi omsätter ca 600 miljoner och har ca 650 medarbetare.
Verksamheten Administration består av tre enheter: Ekonomi, Löneservice och Konsult. Kundtjänsten finns inom enheten Konsult och den består av tre medarbetare.
Konsult - Kundtjänst
Vi söker en vikarie som kan arbeta heltid 4 juli till 7 augusti (v. 27- 31), samt vid behov över sommaren 2016.
Vi ser gärna att du studerar eller har en annan sysselsättning som skapar flexibilitet och möjlighet att du kan arbeta med kort varsel, t.ex. som vid sjukdom.
Du kommer att arbeta kundorienterat med målet att ge högkvalitativ service till landstingets verksamheter. Arbetsuppgifterna består primärt av att via telefon ta emot, registrera och förmedla felanmälan, beställningar och bokningar av servicetjänster inom Landstinget.
Våra IT-verktyg är Landlord och Weblord men du ska även behärska office-paketet och svenska i tal och skrift.
För att vara aktuell för tjänsten krävs att du har genomförd och godkänd gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi eller administration. Du ska ha god datorvana, och tidigare ha arbetat i en kundtjänst så att du är van att arbeta i ett snabbt tempo och i ett ärendehanteringssystem.
Som person är du driven, flexibel, stresstålig, lyhörd och kommunikativ. Du har mycket god samarbetsförmåga och ser de olika administrativa delarnas betydelse för helheten inom arbetsområdet i syfte att skapa lösningar på arbetsuppgifter så att bästa kundnyttan uppnås. Du identifierar och föreslår förbättringsåtgärder och har ett stort intresse för att ständigt utveckla och förbättra arbetsmetoder.