OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Servicecenter är en avdelning inom Område Shared Service Center. I Servicecenter tar vi emot felanmälningar, beställningar samt ger support och förmedlar ärenden inom IT, vård- och administrativa system, fastighetsfrågor, telefoni, städ och transport. Till oss kommer också alla medarbetare och kommunanställda för att få sitt eTjänstekort utfärdat.
Avdelningen består av gruppen Första linjen och eTjänstekort, IT- och telefonisupport samt Systemsupport. Som medarbetare i gruppen Systemsupport kommer du främst arbeta med inriktning mot administrativa system samt ha en viktig roll i mötet med våra kunder både via telefon och när kunder besöker Servicecenter. Gemensamt för oss är vår mycket höga serviceanda. Ett gott bemötande och en bred kunskap om Region Örebro län som helhet kännetecknar vårt glada gäng.
Mer information om Servicecenter finns på Region Örebro läns webbplats.
Regionservice arbetar med service till Region Örebro läns verksamheter. Hos oss finns många olika arbetsuppgifter och yrken inom områden som administration, fastigheter, IT, medicinsk teknik, kundtjänst, kost, städ, transport och logistik. Regionservice präglas av stort engagemang för service, samverkan och utveckling av arbetsmetoder. Våra 850 medarbetare är vår främsta tillgång för att göra ett gott arbete med kunden i fokus. Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv.
Vikarie till Servicecenter med inriktning lön-och personalsystem
Arbetsuppgifter
Arbetet innebär att ge stöd och support i vårt löne- och personaladministrativa system Heroma samt schemaplaneringssystemet Tessa till hela Region Örebro län. Du kommer att arbeta tillsammans med övriga medarbetare inom Servicecenter och är en viktig resurs för användandet av löne- och personalsystemet inom verksamheten.
Som support för Heroma kommer du bland annat svara på frågor från både chefer och medarbetare gällande schemaläggning och bemanning, reseräkning, ärendehantering och hantering av behörighetstillsättning.
I supporten hanterar du allt ifrån felsökning till att ge instruktioner vid registrering i systemet.
Som supportspecialist ingår det även att hålla i utbildningar för Regionens medarbetare och chefer i löne- och personalsystemet.
När våra kunder ringer, tar vår första linje emot samtalet och hjälper till med en begränsad mängd frågor och slussar övriga samtal vidare till den andra linjen. Ärenden som inte lösas av den andra linjen läggs vidare till bakomliggande organisation inom Regionservice som utgör tredje linjens support.
Övrig information
Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som supportspecialist behöver du ha förmågan att sätta dig in i och lära dig personalsystemet för att bli experten på det.
Du har minst gymnasial utbildning och det är önskvärt med erfarenhet av personaladministrativt arbete och personaladministrativt IT-stöd. Det är meriterande om du tidigare arbetat med support av Heroma.
Då stor del av arbetet innebär att ge support via telefon bör du ha vana från denna typ av support och ha en god pedagogisk förmåga. Du trivs med kundkontakter, är serviceinriktad och kan ge ett professionellt bemötande till våra användare.
Vi fäster stor vikt vid din sociala kompetens, din samarbetsförmåga och din förmåga att även arbeta självständigt. Du ska också kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Vi ser gärna att du är driven och har viljan att utveckla både dig själv och tar initiativ i interna förbättringsarbeten. Du är intresserad av utveckling, följer trender och håller dig uppdaterad inom dina kunskapsområden.
Ansökan
Ansökan ska innehålla fullständig CV med meritförteckning, personligt brev samt adressuppgifter och ärendenummer till sökt tjänst. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju.
Läs mer här
Vill du veta mer om vad vi erbjuder dig eller hur det är att leva och bo i vårt län
https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig
Upplysningar:
Anna Lokander, Gruppchef 019-6026414
Fackliga företrädare:
Isabell Karlsson, Vision, 019-602 27 57
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Larsson, Ing-Marie
Chef Delnavaz, Daniel
0581-85330
Avdelningschef Wennerlund, Jan
019-6026113
Verksamhetschef Jansson, Annsofi
019-6028808
Avdelningschef Larsson, Yvonne
019-6027181
Avdelningschef Garpenholt, Lottie
0581-85287
Verksamhetschef Tegelberg, Åke
019-6024050
Verksamhetschef Kullberg, Gill
Verksamhetschef Neander, Ulla
0583-85760
Avdelningschef Jangentorp, Lena