Vikarie till Servicecenter med inriktning mot IT

Vikarie till Servicecenter med inriktning mot IT

Arbetsbeskrivning

Har du ett stort intresse för IT samt service och bemötande? Då kan detta jobb vara helt rätt för dig
Servicecenter är en avdelning inom Område Shared Service Center. I Servicecenter tar vi emot felanmälningar, beställningar samt ger support och förmedlar ärenden inom IT, vård- och administrativa system, fastighetsfrågor, telefoni, städ och transport. Till oss kommer också alla medarbetare och kommunanställda för att få sitt eTjänstekort utfärdat.
Avdelningen består av gruppen Första linjen och eTjänstekort, IT- och telefonisupport samt Systemsupport. Som medarbetare i gruppen IT- och telefonisupport kommer du främst arbeta med inriktning mot IT samt ha en viktig roll i mötet med våra kunder både via telefon och när kunder besöker Servicecenter. Gemensamt för oss är vår mycket höga serviceanda. Ett gott bemötande och en bred kunskap om Region Örebro län som helhet kännetecknar vårt glada gäng.
Mer information om Servicecenter finns på Region Örebro läns webbplats.

Regionservice arbetar med service till Region Örebro läns verksamheter. Hos oss finns många olika arbetsuppgifter och yrken inom områden som administration, fastigheter, IT, medicinsk teknik, kundtjänst, kost, städ, transport och logistik. Regionservice präglas av stort engagemang för service, samverkan och utveckling av arbetsmetoder. Våra 850 medarbetare är vår främsta tillgång för att göra ett gott arbete med kunden i fokus.
Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling.


Vikarie till Servicecenter med inriktning mot IT

Arbetsuppgifter

Gruppen IT- och telefonisupport, som utgör en andra linjes support i Servicecentret, hanterar felanmälningar, beställningar och frågor från alla verksamheter inom Region Örebro län. Arbetet innebär i första hand att hjälpa våra kunder via telefon men innefattar även att ta emot och hjälpa besökare till Servicecentret.
När våra kunder ringer så kommer en första linje att ta emot samtalet och hjälpa till med en begränsad mängd frågor och slussa övriga samtal vidare till den andra linjen. Ärenden som inte lösas av den andra linjen läggs vidare till bakomliggande organisation inom Regionservice som utgör tredje linjens support.
Du kommer alternera enligt ett schema som både innebär att ta emot samtal i telefon och att arbeta med ärenden som inte lösts direkt vilket gör att man får en variation av arbetsuppgifterna. Vi har ett ärendesystem där vi registrerar och hanterar alla ärenden och åtgärder enligt rutiner och processer baserade på ITIL.

Övrig information

Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Kvalifikationer

Du har minst gymnasial utbildning och stort intresse för IT. Du bör tidigare ha erfarenhet av att arbeta i en supportfunktion med inriktning mot IT. Vi ser gärna att du har goda kunskaper inom Windows 10, nätverk, telefoni, mobila enheter, och kringutrustning som t.ex. skrivare i företagsmiljö. Det är meriterande om du har erfarenhet av användaradministration i Active Directory och MS Exchange 2016.
Då stor del av arbetet innebär att ge support via telefon bör du trivas med kundkontakter, vara serviceinriktad och kunna ge ett professionellt bemötande till våra användare. Du är social och har lätt att kommunicera och samarbeta med andra. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Ansökan

Ansökan ska innehålla fullständig CV med meritförteckning, personligt brev samt adressuppgifter och referensnummer till sökt tjänst. Intyg, betyg och examensbevis m.m. ska lämnas vid en ev. intervju.
Urvalsarbetet kommer att påbörjas innan sista ansökningsdag.

Läs mer här

Vill du veta mer om vad vi erbjuder dig eller hur det är att leva och bo i vårt län

https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig

Daniel Ingelse, Gruppchef 019-6026071
Fackliga företrädare:
Markus Kihlgren SACO 019-6024602
Isabell Karlsson, Vision 070-602 15 35

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Larsson, Ing-Marie

Chef Delnavaz, Daniel
0581-85330
Avdelningschef Wennerlund, Jan
019-6026113
Verksamhetschef Jansson, Annsofi
019-6028808
Avdelningschef Larsson, Yvonne
019-6027181
Avdelningschef Garpenholt, Lottie
0581-85287
Verksamhetschef Tegelberg, Åke
019-6024050
Verksamhetschef Kullberg, Gill

Verksamhetschef Neander, Ulla
0583-85760
Avdelningschef Jangentorp, Lena

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Örebro län
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2023
  • Ansök senast: 19 mars 2023

Besöksadress

se hemsida
None

Postadress

Box 1613
Örebro, 70116

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024