Vikarie till Servicecenter med inriktning mot telefoni

Vikarie till Servicecenter med inriktning mot telefoni

Arbetsbeskrivning

Har du ett stort intresse för teknik samt service och bemötande? Då kan detta jobb vara helt rätt för dig!

Servicecenter är en avdelning inom Område Kundtjänst som består av ca 70 medarbetare där även telefonväxeln och förvaltning av telefoni ingår. I Servicecenter tar vi emot felanmälningar, beställningar samt ger support och förmedlar ärenden inom IT, vård- och administrativa system, fastighetsfrågor, telefoni, städ och transport. Till oss kommer också alla medarbetare och kommunanställda för att få sitt eTjänstekort utfärdat.

Avdelningen består av gruppen Första linjen och eTjänstekort, IT- och telefonisupport samt Systemsupport. Som medarbetare i gruppen IT- och telefonisupport kommer du främst arbeta med inriktning mot telefoni samt ha en viktig roll i mötet med våra kunder både via telefon och när kunder besöker Servicecenter. Gemensamt för oss är vår mycket höga serviceanda. Ett gott bemötande och en bred kunskap om Region Örebro län som helhet kännetecknar vårt glada gäng.

Mer information om Servicecenter finns på Region Örebro läns webbplats.

Arbetsuppgifter:
Gruppen IT- och telefonisupport, som utgör en andra linjes support i Servicecentret, hanterar felanmälningar, beställningar och frågor från alla verksamheter inom Region Örebro län. Arbetet innebär i första hand att hjälpa våra kunder via telefon men innefattar även att ta emot och hjälpa besökare till Servicecentret. Dina arbetsuppgifter kommer till stor del bestå av att hantera telefoner samt telefoni- och växelsystemet.

När våra kunder ringer så kommer en första linje att ta emot samtalet och hjälpa till med en begränsad mängd frågor och slussa övriga samtal vidare till den andra linjen. Ärenden som inte lösas av den andra linjen läggs vidare till bakomliggande organisation inom Regionservice som utgör tredje linjens support.
Du kommer alternera enligt ett schema som både innebär att ta emot samtal i telefon och att arbeta med ärenden som inte lösts direkt vilket gör att man får en variation av arbetsuppgifterna.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har ett stort intresse för service, IT och teknik. Du har en genomförd gymnasieutbildning och vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i en supportfunktion där telefoni, IT och teknik stått i fokus. Det är meriterande om du har kunskaper inom Windows 10, mobila enheter och kringutrustning.

Då stor del av arbetet innebär att ge support via telefon trivs du med kundkontakter, är serviceinriktad och kan ge ett professionellt bemötande till våra användare. Du är social och har lätt att kommunicera och samarbeta med andra. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Under din första tid kommer du att utbildas bl.a. i våra telefonisystem och vi ser därför att du är en person som lätt tar till dig ny kunskap.

Tillträde:
Enligt överenskommelse.

Om organisationen:
Regionservice arbetar med service till Region Örebro läns verksamheter. Hos oss finns många olika arbetsuppgifter och expertis inom bland annat IT, fastighet, kost, städ, logistik, medicinsk teknik, support, upphandling, arkivering och administration. Vi har också ett strategiskt ansvar för utveckling av våra verksamheter. Våra 950 medarbetare är vår stora tillgång för att göra ett gott arbete med kundens fokus. Vi drivs av ett stort engagemang för helhetssyn, samverkan och utveckling av arbetsmetoder.
Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv.
Sista ansökningsdag:
2021-08-25. Urvalsarbetet kommer att påbörjas innan sista ansökningsdag.

Ansökan ska innehålla fullständig CV med meritförteckning, personligt brev samt adressuppgifter och referensnummer till sökt tjänst. Intyg, betyg och examensbevis m.m. ska lämnas vid en ev. intervju.

Övrigt:
Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Larsson, Ing-Marie

Chef Delnavaz, Daniel
0581-85330
Avdelningschef Wennerlund, Jan
019-6026113
Verksamhetschef Jansson, Annsofi
019-6028808
Avdelningschef Larsson, Yvonne
019-6027181
Avdelningschef Garpenholt, Lottie
0581-85287
Verksamhetschef Tegelberg, Åke
019-6024050
Verksamhetschef Kullberg, Gill

Verksamhetschef Neander, Ulla
0583-85760
Avdelningschef Jangentorp, Lena

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Örebro län
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 augusti 2021
  • Ansök senast: 25 augusti 2021

Besöksadress

se hemsida
None

Postadress

Box 1613
Örebro, 70116

Liknande jobb


27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024

Citrixtekniker

Citrixtekniker

27 november 2024