Vikarie till tekniska förvaltningens abonnentservice

Vikarie till tekniska förvaltningens abonnentservice

Arbetsbeskrivning

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Tekniska förvaltningen inom Mölndals stad består av fem avdelningar; Vatten & Avlopp, Återvinning & Avfall, Trafik & projekt, Stab samt Stadsmiljö. Tillsammans ansvarar vi för kommunens väghållning, parkförvaltning, VA-försörjning, avfallshantering och återvinning.
Mer information finner du på vår hemsida www.molndal.se.

Abonnentservice är ansiktet utåt för förvaltningens verksamheter med cirka 24 000 abonnenter samt kommunens 66 000 invånare. Kundservice har en central roll för förvaltningens alla kund- och medborgarärenden samt är en länk mellan kunderna och driften.

Vårt mål är att ge våra kunder och medborgare en god service genom ett professionellt bemötande, effektiv ärendehantering och korta svarstider. Kundservice ansvarar för debitering och fakturering till vatten och renhållningskunderna, ca 160 mkr. Vi ansvarar för administrationen av vattenmätarbyten och vattenavläsningar. Vi underhåller och utvecklar stödsystemen utifrån kunderna och verksamhetens behov.


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill och kan arbeta hos oss under perioden 1 juni till 31 augusti 2021. Du har passion för service och du trivs i rollen med mycket kundkontakt.

Du är ansiktet utåt mot kunden och handlägger inkommande kundärenden framför allt via telefon men även via e-post samt synpunktshanteringssystem. Ibland sker kundkontakten genom personliga besök i vår reception. Du ger information och vägledning och utför även administrativa uppgifter.


KVALIFIKATIONER
Vi söker en serviceinriktad person med kundfokus som känner sig bekväm med att använda telefon och dator som arbetsredskap. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift då det krävs i kontakten med kunder.

Du är ansvarsfull, noggrann och strukturerad samt har ett professionellt bemötande internt så väl som externt. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och kan hantera kunder och kundärenden av olika slag.

Du har lägst gymnasiekompetens samt erfarenhet av arbete i kundservice eller annan likvärdig erfarenhet av kundkontakt. Du behöver ha grundläggande kunskaper i Office-paketet. Kunskaper i programmet Future är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mölndals stad
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 mars 2021
  • Ansök senast: 18 april 2021

Liknande jobb


Passhandläggare (Sommarvikariat)

Passhandläggare (Sommarvikariat)

20 december 2024