Vikarie till tekniska förvaltningens kundservice

Vikarie till tekniska förvaltningens kundservice

Arbetsbeskrivning

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Tekniska förvaltningen inom Mölndals stad består av fem avdelningar; Vatten & Avlopp, Återvinning & Avfall, Trafik & projekt, Stab samt Stadsmiljö. Tillsammans ansvarar vi för kommunens väghållning, parkförvaltning, VA-försörjning, avfallshantering och återvinning. Mer information finner du på vår hemsida www.molndal.se.

Kundservice är ansiktet utåt för förvaltningens verksamheter med cirka 24 000 abonnenter samt kommunens 66 000 invånare. Kundservice har en central roll för förvaltningens alla kund- och medborgarärenden samt är en länk mellan kunderna och driften.

Vårt mål är att ge våra kunder och medborgare en god service genom ett professionellt bemötande, effektiv ärendehantering och korta svarstider. Kundservice ansvarar för debitering och fakturering till vatten och renhållningskunderna, ca 160 mkr. Vi ansvarar för administrationen av vattenmätarbyten och vattenavläsningar. Vi underhåller och utvecklar stödsystemen utifrån kunderna och verksamhetens behov.


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill och kan arbeta hos oss under perioden 15 juni till 31 oktober 2020. Du har passion för service och du trivs i rollen med mycket kundkontakt.

Du är ansiktet utåt mot kunden och handlägger inkommande kundärenden framför allt via telefon men även via e-post samt synpunktshanteringssystem. Ibland sker kundkontakten genom personliga besök i vår reception. Du ger information och vägledning och utför även administrativa uppgifter.


KVALIFIKATIONER
Vi söker en serviceinriktad person med kundfokus som känner sig bekväm med att använda telefon och dator som arbetsredskap. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift då det krävs i kontakten med kunder.

Du är ansvarsfull, noggrann och strukturerad samt har ett professionellt bemötande internt så väl som externt. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och kan hantera kunder och kundärenden av olika slag.

Du har lägst gymnasiekompetens samt erfarenhet av arbete i kundservice eller annan likvärdig erfarenhet av kundkontakt. Du behöver ha grundläggande kunskaper i Office-paketet. Kunskaper i programmet Future är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.

Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Göran Werner

Christian Jönsson

Per-Olof Claesson
031-315 10 00
Marie Omerain Blomqvist
031 - 315 14 74
Magdalena Dahl

Kristian Karlson

Kay Jägrud

Kent Andersson

Fredrik Stengafvel

Kristian Karlsson

Sammanfattning

Besöksadress

Göteborgsvägen 11-17 43182 Mölndal
None

Postadress

Göteborgsvägen 11-17
Mölndal, 43182

Liknande jobb


23 december 2024

Administratör till Frivården Västerås, vikariat

Administratör till Frivården Västerås, vikariat

23 december 2024

23 december 2024