Vikarie till vårt kontor i Göteborg

Vikarie till vårt kontor i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Kort om oss
Accepta Vi bedriver verksamhet och projekt ämnade att stötta, stärka samt möjliggöra för individer och grupper att närma sig samhälle och arbetsliv. Vi har mycket god kännedom om förutsättningarna på den lokala arbetsmarknaden och kan därför erbjuda flexibla kvalitativa tjänster med mål att nå anställning eller studier.
Accepta Vi är latin och betyder ”ta makten” vilket syftar till att möjliggöra för individer och grupper att ta makten över sin egen vardag, sina egna liv samt skapa sina egna möjligheter. Vår verksamhet bygger på fyra ledord: Engagemang, delaktighet, meningsfullhet och självbestämmande. Alla som deltar i våra verksamheter ska uppleva att de utvecklas som individer i arbetslivet och samhället i stort. All vår verksamhet utgår från ett mångfalds- och jämställdhetsperspektiv.
Bli vår nya kollega!
Våra karriärcoacher har vanligen en beteendevetenskaplig bakgrund med en mycket god rehabiliterings- och arbetsmarknadskunskap som kompletteras av våra studie- och yrkesvägledare. Vi har lång erfarenhet av att arbeta med människor som står en bit ifrån arbetsmarknaden och behöver stöd, motivationsinsatser samt ökad kunskap om hur arbetsmarknaden fungerar för att kunna ta steget tillbaka in i arbetslivet igen. Karriärcoacherna har också upparbetade nätverk och kontakter med lokala och rikstäckande företag.
Arbetsuppgifter
Som vikarie kommer du att arbeta inom ramen för Rusta och Matcha.
I ditt arbete kommer du att möta deltagare på väg in i, eller tillbaka till, arbetslivet. Genom, handledning, individuella samtal och workshops/webbinarier, kommer du att motivera och karriärvägleda deltagarna. Du kommer att praktiskt hjälpa till med profilering av deltagaren genom exempelvis utformning av utmärkta ansökningshandlingar, intervjuträning och genomgång av sociala medier t ex LinkedIn. Stort fokus kommer att ligga på att matcha deltagare ut mot arbetsgivare. En stor del av rollen handlar därför om att bearbeta och bygga kontaktnät med företag, organisationer och utbildningsanordnare. Ditt mål är att de arbetssökande ska komma ut i arbete eller påbörja studier så snart som möjligt.
Är det dig vi söker?
Vill att du brinner för service och människor eftersom du kommer att möta alla typer av människor med olika bakgrund som vill ha hjälp och stöttning att komma framåt i arbetssökandet. Du har en förmåga att skapa och utveckla relationer med människor, såväl deltagare som arbetsgivare. Vi ser gärna att du har ett bra nätverk lokalt och regionalt inom näringslivet i Göteborg med omnejd.
En viktig del av arbetet är dokumentation av dina coachmöten och rapportering till Arbetsförmedlingen. Vi ser det som mycket meriterande om du har dokumenterad erfarenhet från karriärcoachning, rekrytering eller studie- och yrkesvägledning.
KRAV FÖR TJÄNSTEN
Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid godkänns om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år.
Alternativt
Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, arbete med social- och grupp-psykologi, karriärvägledning. Även deltid godkänns om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år.
I uppdraget har vi en omfattande kontakt med och rapporterar till myndigheter främst Arbetsförmedlingen varför en god kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska är viktig.
Du behöver vara trygg i att arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor. Du är flexibel, strukturerad och ansvarstagande. För att lyckas i uppdraget är det positivt att du har en säljande förmåga då det ingår att kontakta arbetsgivare för att finna praktikplatser och jobbmöjligheter för arbetssökande. Du har också en god förmåga att skapa och utveckla relationer med både deltagare, kollegor, företag och organisationer samt kontaktpersoner hos vår kund.
Meriterande
Erfarenhet inom karriärcoachning, rekrytering eller studie- och yrkesvägledning.
Erfarenhet av att arbeta kontaktskapande gentemot arbetsgivare.
Kompetens inom beteendevetenskap eller liknande.
Kompetens som handledare/arbetsledare.
Andra språkkunskaper utöver mycket bra i svenska och engelska.
Mycket goda kunskaper i Word, Excel och Powerpoint.
Så ansöker du
Skicka CV till: frida.andersson@accepta-vi.se
OBS! Märk din ansökan med "Vikarie Göteborg".
Vi kommer att hantera alla ansökningar löpande och rekommenderar att du ansöker så snart som möjligt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Accepta Vi HALMSTAD
  • 1 plats
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 mars 2024
  • Ansök senast: 25 april 2024

Postadress

Stationsgatan 37
HALMSTAD, 30250

Liknande jobb


KAA handläggare till Kompetenscenter, Timrå kommun

KAA handläggare till Kompetenscenter, Timrå kommun

22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024