OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker två vikarier till biståndsenheten. Det finns möjlighet att börja jobba extra som timanställd redan nu och under sommaren erbjuds tjänstgöring 100%
Biståndsenheten består av enhetschef, biståndshandläggare, avgiftshandläggare, samordnare och en administrativ assistent. I arbetsgruppen finns en blandning av stor erfarenhet och ny kompetens med en vilja att stötta och hjälpa varandra.
Stöd, vård och omsorgsförvaltningen består av två verksamhetsområden, funktionsstöd samt äldreomsorg. Förvaltningens kärnverksamhet är att bedriva omvårdnad, omsorg och rehabilitering för äldre, ge stöd och hjälp för människor att leva ett självständigt liv samt ge stöd och service till personer med funktionsnedsättning.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer arbeta med myndighetsutövning om äldre och funktionsnedsatta enligt socialtjänstlagen. Som biståndshandläggare har du ansvar för att utreda, fatta beslut om insatser gällande i huvudsak hemtjänst insatser och särskilt boende. Du kommer även att förhålla dig till andra lagar, författningar, avtal och riktlinjer som reglerar verksamhetsområdet.
I arbetsuppgifterna ingår samverkan med den enskilde, anhöriga, kollegor, utförare samt andra professioner och myndigheter.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har examen eller pågående studier från socionomprogrammet eller annan utbildning som bedöms likvärdig.
Vi vill att du har ett socialt intresse och att du har god kunskap om lagstiftning kring handläggning. Vi vill också att du har god samarbetsförmåga, god empatisk förmåga och personlig lämplighet för yrket. Arbetsuppgifterna ställer höga krav på eget ansvar, flexibilitet och initiativförmåga.
Vi ser att du har en positiv inställning och det är viktigt att du är självständig och beredd på ett omväxlande och utmanande arbete som kräver förmåga till omprioritering utifrån de arbetsuppgifter som inkommer.
Du ska ha god förmåga att kommunicera på ett tydligt och förtroendefullt sätt, såväl i tal som i skrift. I stressade situationer är det viktigt att du har förmåga att behålla ett professionellt bemötande och förhållningssätt. Förutom den formella kompetensen kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet.
Goda IT-kunskaper är önskvärt. Du kommer att arbeta i verksamhetssystemet Pulsen Combine.
Körkort B är ett krav.
ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.
Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.
Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.