Vikarier till Kontaktcenter

Vikarier till Kontaktcenter

Arbetsbeskrivning

Vi bygger om och bygger nytt! Vill du vara med på vår fortsatta utvecklingsresa, ska du läsa vidare. Tillsammans arbetar vi för att Trelleborgs kommun ska vara en attraktiv arbetsplats som präglas av öppenhet, respekt och ansvar, vilka är våra gemensamma värderingar. Vi ser fram emot att just Du blir en av våra nya kollegor.

Välkommen till oss och Trelleborg!




Arbetsplatsen
Kommunledningsförvaltningen leder, utvecklar och följer upp kommunens totala organisation och verksamhet utifrån sitt uppdrag och utifrån gällande lagstiftning.

Förvaltningen ansvarar bland annat för kommunikation, ekonomi och HR-frågor, säkerhetsfrågor, mark- och exploatering, digital utveckling och överförmyndaren. Vårt arbete ska bidra till en positiv utveckling för alla som bor, arbetar, driver företag eller besöker vår kommun.

Kontaktcenter är vägen in i kommunen och vi arbetar med att samordna och effektivisera kundmottagandet i organisationen. Vi är tio kommunvägledare som är uppdelade i två svarsgrupper med bred kunskap om kommunens olika verksamheter. Dagligen ger vi kommuninvånare information och vägledning i enklare kommunala ärenden. Ett Kontaktcenter med hög grad av handläggning och svar direkt. Principen bygger på en tydlig väg in till kommunen, vilket ska bidra till ökad service och högre tillgänglighet.

Nu söker vi dig som är intresserad av att arbeta som vikarie hos oss när det är frånvaro av olika anledningar, och framför allt när det är semestertider. Kanske läser du på högskola eller har annan form av sysselsättning, som ändå gör det möjligt för dig att med kort varsel hjälpa oss att upprätthålla en god servicenivå till de som kontaktar oss.

Arbetsuppgifter
Som kommunvägledare på Kontaktcenter svarar du på frågor och vägleder medborgare och andra i alla kommunens verksamhetsområden via telefon, e-post, e-tjänster, sociala medier och personliga besök. Kontaktcenter är uppdelade i två svarsgrupper, men ska kunna svara för enklare frågor oavsett vilket område ärendet gäller. För att vara aktuell för tjänsten kommer det ställas krav på flexibilitet samt en vilja att vara med att utveckla verksamheten och höja servicegraden.

Kontaktcenter svarar på frågor till alla kommunens verksamheter och det kan handla om allt såsom bygglov, parkeringsfrågor, miljöärenden, samhällsplanering, ta emot felanmälningar och synpunkter, handläggning inom socialförvaltningens samtliga områden, försörjningsstöd, frågor som rör skola och utbildning samt kultur och fritid.

Vi är i behov av vikarier till båda svarsgrupperna under jul och nyår, våren vid behov och sen till sommaren 2025. 

Telefonen är den viktigaste kontaktvägen, men du möter och hjälper också besökarna som kommer till Kontaktcenter samt via e-post, medborgarforum och sociala medier. För att hitta information om kommunens verksamhet och för att registrera ärenden använder du olika ärendehanteringssystem.

Arbetsuppgifterna är mycket varierande och innefattar vägledning och rådgivning i ärenden som ligger inom kommunens olika ansvarsområden. Kommunvägledarna bidrar med kompetens från ett särskilt verksamhetsområde men efter hand byggs en mycket bred förvaltningsövergripande kompetens upp hos alla kommunvägledarna, en specialist som arbetar som generalist. 

Kvalifikationer
Du som söker ska ha högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. För tjänsten krävs några års erfarenhet av servicearbete; från kundtjänst, medborgarservice eller övrigt liknande arbete. Du har yrkeserfarenhet av och god förmåga att hantera arbetsverktyg telefon, mail och sociala medier. Tjänsten förutsätter goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.

Kontaktcenters uppdrag utvecklas ständigt och vi söker dig som inte bara tycker om förändringsarbete utan också kan bidra aktivt i det.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper där vi ser att du är en serviceinriktad lagspelare som hjälper kollegor och ger invånaren ett gott bemötande och en god service. Du trivs i en organisation vars vardag snabbt kan ändras och du vill bidra till utveckling utifrån ett helhetsperspektiv. Du är öppen och rak i din kommunikation och tar eget initiativ i det dagliga arbetet.

Vidare har du en hög förmåga att leverera resultat, både vad gäller kvalitet och produktivitet. Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt. Du har lätt för att fokusera på kundens behov och uppnå god kundtillfredsställelse. Du är stabil, uthållig och stresstålig i att hantera möten med upprörda medborgare eller människor i utsatta situationer. Du är dessutom noggrann samt kan och tycker om att följa rutiner. Du har en positiv attityd, fokuserar på att lösa problem och har lätt för att skapa goda relationer.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Arbetstid/varaktighet
Timvikariat vid behov.

Tillträde
Snarast eller enligt överenskommelse.

Kontakt
Malin Ekblad, Enhetschef Kontaktcenter, telefon 0410-73 33 55.

Fackliga kontakter: www.trelleborg.se/facket.

Sista ansökningsdag
Ansök senast 2024-11-10 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.

Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen i denna rekrytering och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kontaktcenter
  • 4 platser
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 oktober 2024
  • Ansök senast: 10 november 2024

Liknande jobb


21 december 2024

21 december 2024