Vikariera som bostadsuthyrare/receptionist i Sandviken

Arbetsbeskrivning

Tänk dig att få hjälpa andra människor att hitta sitt nya boende, att få visa olika typer av bostäder för att matcha kundens behov och se till att kundens nya hem är precis det som de drömmer om. Nu har du chansen!
Heimstaden växer så det knakar och för att kunna fortsätta leverera lika god service till våra kunder, söker vi nu efter nya kollegor som vill vara med på vår resa. Vi söker därför en vikarierande service-minded kollega inom bostadsuthyrning och reception och hoppas att du är den vi söker! Vårt kontor har vi på plats i Sandviken. 
Rollen är ett vikariat på ca 5 månader, med start så snart som möjligt t o m 30 september.
Hur ser en vanlig dag ut?
I den här rollen arbetar du självständigt men också som en del i ett team där vi skapar en verksamhet och kultur som gör att våra hyresgäster upplever oss som en god hyresvärd. Du har en oerhört viktig roll i kundupplevelsen, då du i många fall är den första personliga kontakten som våra kunder har med oss i din kombinerade roll som receptionist och bostadsuthyrare.
I arbetet ingår många personliga kontakter med våra hyresgäster där du har ansvar för köhantering, upprättande av hyresavtal, hyresjuridik, nyckelhantering, dokumentation och övrig förekommande administration.
I rollen ingår även visning av lägenheter, besiktningar vid in- och utflytt och du är med och fattar beslut om enklare renoveringsåtgärder. 
Fastighetsbeståndet består av ca 850 lägenheter och du arbetar självständigt där du har stort ansvar för att planera din dag. Till din hjälp har du flera fastighetsskötare, en biträdande fastighetsförvaltare, en fastighetsförvaltare samt en uthyrare som blir din närmaste kollega i teamet där ni gemensamt ansvarar för att bibehålla en härlig kultur och göra så att våra hyresgäster trivs hos oss. 
Så vem söker vi?
Drömmen är att du sedan några år tillbaka arbetar med bostadsuthyrning och kan hyresjuridiken och har servicen i ryggraden. Då denna yrkesgrupp är kvinnodominerad, söker vi gärna efter fler män som vill bli en del av vårt team. Alla är dock självklart välkomna och vi tycker att det viktigaste är att du har en personlighet som passar bra in i vår kultur!
Om du inte jobbat exakt med bostadsuthyrning, är det även intressant om du har stor erfarenhet av andra serviceyrken så som mäkleri, reception, administration och/eller försäljning. För att det ska bli så bra som möjligt, behöver du vara van att arbeta i MS Office eller liknande miljöer och det absolut viktigaste är att du är genuint intresserad och brinner för service och kundupplevelsen. Rollen kräver att du är strukturerad, van att planera din egen tid och gillar frihet under ansvar. Har du tidigare jobbat i system som Capitex och/eller Vitec, blir vi oerhört glada!
För att du ska kunna kommunicera med våra hyresgäster, behöver du behärska svenska både muntligt och skriftligt, men då många av våra hyresgäster kommer från världens alla hörn, är det klart meriterande om du även behärskar andra språk. Körkort med B-behörighet är ett krav, så att du enkelt kan ta dig runt till våra olika kunder och fastigheter.
Personlighet
Hos oss är det viktigt att du har en mycket god förmåga att komma överens med och hantera människor i olika situationer. Du är tydlig, håller vad du lovar, är trygg i vem du är och håller dig lugn även i stressade situationer. Är du dessutom någon med glimten i ögat som vill vara med i vårt team med Heimkänsla och ambitiösa mål, så kommer du trivas hos oss!
Heimstaden
Vi ser det som en självklarhet att du vill leva upp till våra kärnvärden Care, Dare & Share. Vi har en alkohol- och drogfri arbetsmiljö och accepterar inte någon form av mobbing eller kränkande särbehandling.
Ansökan
Personligt brev och CV välkomnas senast den 22 maj 2020. Vi kan komma att göra löpande urval och intervjuer så vi välkomnar din ansökan redan idag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Sahlberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Heimstaden AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 maj 2020
  • Ansök senast: 22 maj 2020

Besöksadress

Hagtornsgatan 9
None

Postadress

Hagtornsgatan 9
Gävle, 80282

Liknande jobb


Uthyrare- och förvaltningsadministratör

27 december 2024

27 december 2024

27 december 2024

20 december 2024