Vikariera som bostadsuthyrare/receptionist i Uppsala

Arbetsbeskrivning

Heimstaden växer så det knakar och för att kunna fortsätta leverera lika god service till våra kunder, söker vi nu efter nya kollegor som vill vara med på vår resa. Vi söker därför en vikarierande service-minded kollega inom bostadsuthyrning och reception och hoppas att du är den vi söker! Vårt kontor har vi på plats i Uppsala, där många av våra hyresgäster är studenter.
Rollen är ett vikariat på drygt 1 år, 1 juli 2020-30 september 2021.
Hur ser en vanlig dag ut?
I den här rollen arbetar du självständigt men också som en del i ett team där vi skapar en verksamhet och kultur som gör att våra hyresgäster upplever oss som en god hyresvärd. Du har en oerhört viktig roll i kundupplevelsen, då du i många fall är den första personliga kontakten som våra kunder har med oss i din kombinerade roll som receptionist och bostadsuthyrare.
I arbetet ingår många personliga kontakter med våra hyresgäster där du har ansvar för köhantering, upprättande av hyresavtal, hyresjuridik, nyckelhantering, dokumentation och övrig förekommande administration.
Du arbetar självständigt där du har stort ansvar för att planera din dag. Till din hjälp har du flera fastighetsskötare och lokalvårdare, en biträdande fastighetsförvaltare, en fastighetsförvaltare samt uthyrare som blir dina närmaste kollegor i teamet där ni gemensamt ansvarar för att bibehålla en härlig kultur och göra så att våra hyresgäster trivs hos oss. 
Så vem söker vi?
Drömmen är att du sedan några år tillbaka arbetar med bostadsuthyrning och kan hyresjuridiken och har servicen i ryggraden. Då denna yrkesgrupp är kvinnodominerad, söker vi gärna efter fler män som vill bli en del av vårt team. Alla är dock självklart välkomna och vi tycker att det viktigaste är att du har en personlighet som passar bra in i vår kultur!
Om du inte jobbat exakt med bostadsuthyrning, är det även intressant om du har stor erfarenhet av andra serviceyrken så som mäkleri, reception, administration och/eller försäljning. För att det ska bli så bra som möjligt, behöver du vara van att arbeta i MS Office eller liknande miljöer och det absolut viktigaste är att du är genuint intresserad och brinner för service och kundupplevelsen. Rollen kräver att du är strukturerad, van att planera din egen tid och gillar frihet under ansvar. Har du tidigare jobbat i system som Capitex och/eller Vitec, blir vi oerhört glada!
För att du ska kunna kommunicera med våra hyresgäster, behöver du behärska svenska både muntligt och skriftligt, men då många av våra hyresgäster kommer från världens alla hörn, är det klart meriterande om du även behärskar andra språk. Körkort med B-behörighet är ett krav, så att du enkelt kan ta dig runt till våra olika kunder och fastigheter.
Personlighet
Hos oss är det viktigt att du har en mycket god förmåga att komma överens med och hantera människor i olika situationer. Du är tydlig, håller vad du lovar, är trygg i vem du är och håller dig lugn även i stressade situationer. Är du dessutom någon med glimten i ögat som vill vara med i vårt team med Heimkänsla och ambitiösa mål, så kommer du trivas hos oss!
Heimstaden
Vi ser det som en självklarhet att du vill leva upp till våra kärnvärden Care, Dare & Share. Vi har en alkohol- och drogfri arbetsmiljö och accepterar inte någon form av mobbing eller kränkande särbehandling.
Ansökan
Personligt brev och CV välkomnas senast den 19 juni 2020. Vi kan komma att göra löpande urval och intervjuer så vi välkomnar din ansökan redan idag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Sahlberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Heimstaden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juni 2020
  • Ansök senast: 19 juni 2020

Besöksadress

Hagtornsgatan 9
None

Postadress

Hagtornsgatan 9
Gävle, 80282

Liknande jobb


Uthyrare- och förvaltningsadministratör

27 december 2024

27 december 2024

27 december 2024

20 december 2024