OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hammarskiöld är en av Sveriges ledande advokatfirmor inom affärsjuridik. Firman anlitas frekvent av stora företag och myndigheter både i Sverige och utomlands och verksamheten har en stark internationell prägel.
En av våra administrativa assistenter som även arbetar med personalfrågor ska gå på föräldraledighet och vi söker därför nu hennes ersättare under minst 10 månader med möjlighet till förlängning. I rollen kommer du få en central roll i organisationen och tillhöra det administrativa teamet, med arbete på både svenska och engelska. Har du relevant erfarenhet inom advokatbyrå eller liknande konsultbransch och tycker om administration och dessutom har ett intresse för eller erfarenhet av personalfrågor? Ansök redan idag!
Om tjänsten
Vi söker en person som kommer arbeta både som administrativ assistent till några av våra jurister men även ansvara för återkommande personaladministrativa uppgifter. I arbetsuppgifterna ingår bland annat löpande personalfrågor och uppdatering av personalinformation, rekryteringsadministration, annonsering, introduktion samt hantering av HR-relaterade uppgifter på vår hemsida samt i sociala medier.
I rollen som administrativ assistent kommer du arbeta med administrativt kontorsarbete i form av bland annat redigering och korrekturläsning av dokument, avtal och protokoll. I arbetet ingår även informationssökning, korrespondens och telefonkontakter, fakturering, resebokningar och framtagande av presentationsmaterial.
Vem är du?
Som person är du relationsskapande, kommunikativ och en lyhörd lagspelare. Du tycker om administration och är en trygg och noggrann person med stor integritet. Du har gott omdöme samt kan prioritera och hålla en hög kvalitet på ditt arbete även vid hög arbetsbelastning. För att trivas i rollen är du prestigelös, lösningsfokuserad och självgående.
Vi söker dig som har några års erfarenhet av administrativa uppgifter, gärna från företag med konsultverksamhet eller liknande. Du har god förmåga att kommunicera både på engelska och svenska, såväl i tal som i skrift. Du bör vara en mycket van användare av MS Office, i synnerhet Excel och Word.
Tjänsten som är på heltid ska tillsättas så snart som möjligt och sträcker sig fram till oktober 2021 med möjlighet till förlängning. Intervjuer och urval sker löpande. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 15 november 2020.
Arbetstid: Måndag-fredag, 8:45-17:00
Sysselsättningsgrad: 100%, heltid.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Emma Forsberg (HR).