OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
Administratör vid institutionen för fysik
Institutionen för fysik bedriver kärnverksamhet inom forskning, utbildning och samverkan i såväl teoretisk som experimentell fysik. Vi har drygt 100 medarbetare, varav en stor andel har visstidsanställningar som doktorand, postdoktor eller forskare. Vår miljö är utpräglat internationell.
Vi söker nu en administratör på heltid som kommer ingå i institutionens kansli som består av 10 kollegor. Kansliet stöder kärnverksamheten inom områdena HR, ekonomi, studieadministration och kommunikation.
Arbetsuppgifter
Som administratör ingår du i kansliets administrativa grupp och är stöd till kärnverksamheten i administrativa frågor, framförallt inom det ekonomiadministrativa, men även inom andra områden. I arbetet ingår löpande ekonomihantering såsom hantering av leverantörs- och kundfakturor, anläggningsadministration och vissa inköp. Du kommer vara institutionens inköpskoordinator samt vara delaktig i arbetet med budget, bokslut och möjlighet att hantera externa projekt. Dessutom ingår en del uppgifter inom ramen för det HR-administrativa, som till exempel personallistor, maillistor och vissa behörigheter för olika system.
Arbetet innebär många kontakter med institutionens medarbetare, men även med andra delar av Göteborgs universitet. Eftersom stödverksamheten för institutionen sker nära kärnverksamheten behöver rollen som administratör anpassas över tid i nära samarbete med övrig personal inom kansliet, allteftersom verksamheten utvecklas och förändras.
Kvalifikationer
Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Önskvärt är högskoleexamen inom ekonomiområdet alternativt annan utbildning eller yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
Det är även meriterande för tjänsten att ha tidigare erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete gärna inom högskolesektorn liksom praktisk erfarenhet av redovisningsarbete. Erfarenhet av inköpssystemet Proceedo är önskvärt samt kunskap i inköpsfrågor.
Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och trivs med att både jobba självständigt och i grupp samt hantera många ärenden samtidigt. Då vi arbetar som stöd för kärnverksamheten i en internationell miljö är det viktigt att du är serviceinriktad och bekväm med att kommunicera på engelska. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställning
Anställningen är ett vikariat fram till 2023-03-31 med möjlighet till förlängning. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Omfattningen är på heltid (100 %) med placering vid Institutionen för fysik i Göteborg.
Ansökan
Ansökan skall innehålla följande
• Meritförteckning
• Personligt brev
• Examensintyg
Kontaktuppgifter
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta
• administrativ chef Desirée Wise, desiree.wise@gu.se
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.