Vikarierande administratör äldreomsorg

Vikarierande administratör äldreomsorg

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Bergs kommun.

Här hittar man både lugnet och äventyret. Att bo och leva i Berg är enkelt, tryggt och naturligt. Här finns storslagen och ren natur på nära håll, stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. Den sydsamiska kulturen, rennäringen och det sydsamiska språket är en viktig del av kommunens identitet. Människor är öppna och jordnära och bryr sig om varandra. Idag har kommunen nästan 1300 företag, och rankas högt i Sverige vad gäller såväl företagsamhet som nyföretagande. Fjällvärlden är attraktiv för många, tillsammans med närheten till både Storsjön och Östersund.

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.



Är du en kommunikativ person som trivs med ett problemlösande och omväxlande arbete? Då kan du vara den vi letar efter som vikarierande administratör inom äldreomsorg Svenstavik.

Arbetsuppgifter
Som administratör bistår du med kvalificerat stöd till våra enhetschefer inom Vård- och omsorg. I detta stöd ingår exempelvis schemaplanering, förberedelse för arbetsplatsträff och hantering av fakturor. Bemanningsplanering är en betydande del av ditt arbete, där du ansvarar för att planera och tillsätta vikarier vid korttidsfrånvaro. Detta sker bland annat med hjälp av personalplaneringsverktyget Time Care Pool och rekryteringssystemet Webcruiter. I arbetet kan även andra personaladministrativa sysslor komma att ingå, såsom dokumentation av rekryteringsprocesser och upprättande av anställningsavtal.

Denna tjänst är placerad i Svenstavik.

Kvalifikationer
Du som söker denna tjänst behöver ha fullgjord gymnasieexamen. Utöver det ser vi gärna att du har utbildning inom personaladministration, från universitet/högskola med inriktning personal, offentlig förvaltning, eller inom annat område vi bedömer vara likvärdig. Det är meriterande om du tidigare arbetat med personaladministration och bemanningsfrågor samt om du erfarenhet från arbete i Time Care, Webcruiter och Visma. Du behöver ha mycket goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift.

Berg är en samisk förvaltningskommun. Kunskaper inom sydsamisk kultur och språk är därmed meriterande. 

Personliga egenskaper
Som administratör behöver du vara en strukturerad och noggrann person. Detta innebär att du har förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt, både kort- och långsiktigt. Vi ser också att du har mycket god kommunikativ förmåga och kan arbeta både självständigt och i team. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet utifrån dessa förmågor.

Urval sker löpande under annonseringstiden. Tillträde 1 september (eller enligt överenskommelse). Tjänsten är ett vikariat motsvarande 75 %, till och med 31 januari med chans till förlängning.

 

Varmt välkommen med din ansökan till oss!

Kontaktinformation
Sabina Hagström, Enhetschef, 0687-16465, sabina.hagstrom@berg.se

Kia Raneryd, Enhetschef, 0687-16487, kia.raneryd@berg.se

Ingrid Larsson, Vård- och omsorgschef, 0687-16212, ingrid.larsson@berg.se

Fackliga kontaktpersoner, Växeln, (+46) 0687-161 00

Arbetsplats
Ängesvägen 4

840 40 Svenstavik

Kontaktpersoner på detta företaget

MoB-chef Cilla Gauffin
0687-16100
Assistent Anna Andersson
0687-16171
Administratör Agneta Sivertsson
0687 161 00
Rektor Olof Vahlström
068716100
Verksamhetsadministratör Anne-Christine Andersson
068716261
Myrviken Rektor Lena Hadarsson
0687 161 00
Svenstavik rektor Cecilia Medalen
068716100
Integrationschef Maria Östlund
068716100
växeln Växeln -
068716100
Administratör Anja Vorne
068716148

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bergs kommun
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 juli 2022
  • Ansök senast: 14 augusti 2022

Besöksadress

Ängesvägen 4
None

Postadress

Svenstagatan 3
Svenstavik, 84040

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024