OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Laholms kommun
Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare – varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke.
Som medarbetare i Laholms kommun har du kollegor med många olika yrken och bakgrund, men det som förenar oss är vårt uppdrag och vår gemensamma värdegrund med ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme
Stabens arbete syftar till att stödja hela förvaltningens arbete med en effektiv administration med högsta möjliga rättssäkerhet och kvalitet. I detta ingår nämndsadministration, ekonomiplanering och uppföljning, digitalisering, fakturahantering, utredningsarbete mm. Staben består av nio personer som arbetar mot samhällsbyggnadsnämnden och kultur- och folkhälsonämnden samt förvaltningens sju enheter.
Om tjänsten
Med en kommande föräldraledighet söker vi en vikarie för vår administratör.
Tjänsten innebär ett mycket brett arbetsområde med varierande administrativa arbetsuppgifter. I huvudsak kommer du att arbeta mot Räddningstjänst, Miljöenhet samt Plan- och byggnadsenhet, men du kan även komma att hjälpa till med stabens uppgifter inom hela Samhällsbyggnads- kultur- och folkhälsoförvaltningen (SKF). Tjänsten innebär många kontakter och samarbete inom förvaltningen. Vilket ställer krav på att du är utåtriktad, med god förmåga att samverka med många olika personer.
I arbetet ingår bland annat:
- Fakturering, intern och extern.
- Hantering av leverantörsfakturor.
- Expediering av beslut, till exempel bygglov
- Bistå med att ta fram handlingar och annan information från t.ex arkiv eller ByggR
- Arkivering
- Registrering/diarieföring
- Posthantering, både fysisk post och e-mail
- Bevaka delgivningar
- Rättidsprövning
- Utlämnande av allmän handling
- Lönehantering avseende deltidsbrandmän
- Administrera återkommande hälsokontroller för deltidsbrandmän
- Rapportering av statistik och sammanställning av material
Är du den vi söker?
Krav på utbildning är eftergymnasial utbildning eller annan erfarenhet som arbetsgivaren anser relevant.
Krav på arbetslivserfarenhet ligger kring fakturering, intern, extern samt hantering av leverantörsfakturor.
Arbete i en politiskt styrd organisation, arbete med diarieföring samt lönehantering är meriterande kunskaper kring tjänsten.
Kan obehindrat kommunicera på svenska i tal och skrift
Om anställningen
Antal tjänster: 1
Tillträde 6/5
Övriga upplysningar
Till följd av lag om belastningsregister ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom LSS, barnomsorg samt skola.
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken
Information till annonssäljare
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.
Laholms kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lärarnas Riksförbund Svante Lindell
0430-151 86
Rektor Ingela Månsson
0430-15044
Lärarförbundet Mats Peterson
0430-15963
Lärarförbundet i Laholm
0430-159 63
Rektor Bengt Svensson
070-622 57 79
Rektor Elisabeth Collin
070-2583824
LR Svante Lindell
0430-15186
Rektor Eva Karlberg
0430- 155 01
0703-29 45 76
Enhetschef Viveca Baltzarsson
0430-156 87
Vårdförbundet Halland
020-35 35 00