Vikarierande administratör till biblioteket

Vikarierande administratör till biblioteket

Arbetsbeskrivning

Kalmar växer och vi är nu över 70 000 invånare.
Kalmar har en fantastisk kulturhistorisk miljö som ger staden charm och karaktär men Kalmar är också en modern universitetsstad med visioner. Här finns framtidstro, bra kommunal service och stadspuls parallellt med en livskraftig landsbygd.

Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 200 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi ca 6 000 anställda.

Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet. Kalmar kommun värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till det.

Tillsammans gör vi ett Kalmar för alla ännu bättre. Välkommen att söka jobb hos oss!

Kultur- och fritidsförvaltningen ansvarar för biblioteken, fritidsgårdarna, Kulturskolan, Äventyrsbadet, Ungdomshuset Unik och Kalmar teater samt förvaltar idrottsanläggningar i kommunen. Förvaltningen ger bidrag och stöd till föreningslivet inom kultur- och fritidsområdet. På kultur- och fritidsförvaltningen arbetar cirka 150 personer uppdelade på 7 enheter.

Vi söker dig som är en duktig administratör och koordinator/samordnare.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som administratör på biblioteket har du en viktig roll då du är en av nyckelpersonerna med ansvar för enhetens administrativa arbete. I din roll kommer du att ge stöd och service till chefer och medarbetare.

KVALIFIKATIONER
För att trivas i rollen krävs att du är strukturerad och att du kan arbeta med flera uppdrag samtidigt. Du är flexibel, lösningsorienterad, har lätt för att samarbeta och har en hög servicekänsla. Du gillar variationen av självständigt arbete och arbete tillsammans med andra.

En viktig del i uppdraget är att skapa scheman och se till att rätt personer finns på rätt plats, på rätt tid. För att lyckas så ser du lösningar och har förmågan att se helheten och kan ta snabba beslut. Du ansvarar tillsammans med annan schemaansvarig också för att säkerställa ev. behov av vikarier. God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift då arbetet innebär skrivning av avtal, ansökningar och redovisningar.

Du kommer ansvara för enhetens fakturahantering, kravhantering, administrera länets fjärrlån, till viss del i samråd med Blekinge och Kronoberg samt avtal och fakturor. Du kommer också att fungera som administrativt stöd till cheferna. I arbetsuppgifterna ingår även posthantering.

För att lyckas i rollen krävs att du har goda kunskaper inom Office 365, schemaläggning, ekonomi- och avtalshantering. Det krävs också att du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration, ekonomi och/eller juridik.


ÖVRIGT
För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.

Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.

Sammanfattning

Liknande jobb


Gruppchef till polisens kontaktcenter i Nässjö

Gruppchef till polisens kontaktcenter i Nässjö

27 november 2024

26 november 2024

25 november 2024