OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ulricehamns kommun vill bli Sjuhärads bästa offentliga arbetsgivare. För att komma dit behöver vi de bästa medarbetarna, vill du bli bäst med oss?
Vi söker dig som är bra på det du gör, men vill bli ännu bättre! Det stämmer, du kommer till en framåt kommun; vi säger bara Lassalyckan, världscupen, Västgötaloppet, skidgymnasium, med mera. Vi har också vandringsleder, sjöliv och underbara naturmiljöer som lockar till ett gött liv med fina boendemiljöer, relevanta jobb och meningsfull fritid. Som du förstår räds vi inte utmaningar, ska du jobba hos oss ser vi gärna att du också är modig, engagerad, glad och lite envis.
Sektor miljö och samhällsbyggnad i Ulricehamns kommun ansvarar för kommunens stadsplanering, byggnation och miljö. Sektorn är uppdelad i fyra enheter; bygg, miljö, plan och exploatering.
På byggenheten är vi ett drivet gäng på cirka 17 medarbetare som tillsammans med hela sektorn för miljö- och samhällsbyggnad står inför en spännande framtid.
Vi arbetar för att främja en hållbar utveckling och en god bebyggd miljö för våra medborgare och företag. Vi jobbar aktivt med vårt förbättringsarbete och att utveckla våra processer till att bli så rättssäkra, enkla och tydliga som möjligt för de vi är till för.
Vi behöver nu förstärka vår bygglovsenhet med ytterligare en administratör.
Välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Som administratör på enheten kommer du främst att arbeta med löpande arbetsuppgifter såsom hantering av post, inkommande telefonsamtal, registrering av handlingar, arkivering samt stötta inspektörer och handläggare i deras arbete.
I arbetet ingår även bland annat att redigera enhetens hemsida, se över dokumentmallar, ta ut statistik och leverera, fakturahantering och stötta enhetschefen vid verksamhetsuppföljning och inom andra områden.
Din roll som administratör är viktig för att upprätthålla en rättssäker ärendehantering och en god service mot kommuninvånare, företag och tjänstemän.
Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete som engagerar och utmanar tillsammans med kunniga kollegor.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en avslutad akademisk utbildning inom administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer är likvärdig. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från arbete med myndighetsutövning inom samhällsbyggnad, samt kunskap och erfarenhet inom ärendehantering, men vi lägger också stor vikt vid personlig lämplighet. I din roll som administratör behöver du ha god datorvana och god förmåga att använda dig av Office-paketet.
Som administratör är det viktigt att du har förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du behöver också ha en god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift.
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem för hantering i enlighet med GDPR.
Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran. Om du som sökande omfattas av sekretess ombeds du ta kontakt med kontaktpersonen för annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Samhällsbyggnadschef Sebastian Olofsson
0321-595268
Tf. Enhetschef Pär Norgren
0321-59 52 53
Bygglovsingenjör Henrik Wetterholm
0321-59 52 82
Enhetschef Patrik Mårtensson
0321-595289
Enhetschef Gunilla Kock Hansson
0321-595284
Systemförvaltare Åsa Lindh
0321-59 52 75