OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?
Sektor miljö och samhällsbyggnad i Ulricehamns kommun ansvarar för kommunens stadsplanering, byggnation och miljö. Vi strävar efter att bygga en hållbar stad för alla!
Sektorn är uppdelad i fyra enheter; bygg, miljö, plan och exploatering. På byggenheten är vi cirka 15 medarbetare som arbetar med allt från bygglov till tillsyn inom ramen för Plan- och bygglagen.
Vi söker nu en positiv, engagerad och serviceinriktad administratör för vikariat under föräldraledighet. Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete som engagerar och utmanar tillsammans med kunniga kollegor. Du får möjlighet att arbeta i ett härligt team i våra ljusa och trevliga lokaler i Ulricehamns centralort.
Välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Som administratör på enheten kommer du främst att arbeta med löpande arbetsuppgifter såsom hantering av post, inkommande telefonsamtal, registrering av handlingar och arkivering för byggenhetens räkning. Du kan även vid behov komma få redigera enhetens hemsida, se över mallar samt att stötta inspektörer och handläggare i deras arbete.
Din roll som administratör är viktig för att upprätthålla en rättssäker ärendehantering och en god service mot kommuninvånare, företag och tjänstemän.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från arbete med myndighetsutövning inom samhällsbyggnad, samt kunskap och erfarenhet inom ärendehantering. I din roll som administratör behöver du ha god datorvana och god förmåga att använda dig av Office-paketet.
Som administratör är det viktigt att du har förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du behöver också ha en god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift.
Som person är du positiv och serviceinriktad, något som du visar i ditt bemötande mot såväl kommuninvånare, kollegor och andra inom och utanför organisationen. Du är även bra på att samarbeta med andra.
ÖVRIGT
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen.
Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran.
Kontaktpersoner på detta företaget
Samhällsbyggnadschef Sebastian Olofsson
0321-595268
Tf. Enhetschef Pär Norgren
0321-59 52 53
Bygglovsingenjör Henrik Wetterholm
0321-59 52 82
Enhetschef Patrik Mårtensson
0321-595289
Enhetschef Gunilla Kock Hansson
0321-595284
Systemförvaltare Åsa Lindh
0321-59 52 75