Vikarierande administratör till Nytida Gylleby behandlingshem, Sunne

Vikarierande administratör till Nytida Gylleby behandlingshem, Sunne

Arbetsbeskrivning

Vår administratör Catrin går så småningom på föräldraledighet och vi söker nu därför en ersättare på vikariat. Vi erbjuder en givande arbetsplats, fortbildningar och flera andra förmåner. Sök tjänsten senast 2023-11-27.

Om Nytida Gylleby behandlingshem

Nytida Gylleby behandlingshem erbjuder behandling och omsorg för kvinnor och män över 21 år med psykisk ohälsa och samsjuklighet. På behandlingshemmet finns två enheter fördelat på 40 vårdplatser. Den mindre enheten har högre personaltäthet och är därmed anpassad för personer med ett större vårdbehov. De metoder som används i behandlingsarbetet i tillägg till medicinsk behandling är bland annat KBT, ESL, IPT-K, Kriminalitet som livsstil, återfallsprevention och ADL-träning. Vår målsättning är att hjälpa till att ge varje person de individuella verktyg och strategier de behöver för att leva ett meningsfullt liv.

Vi erbjuder dig ett spännande och omväxlande arbete med engagerade medarbetare, korta beslutsvägar och goda möjligheter att påverka ditt arbete. På Nytida Gylleby arbetar vi långsiktigt för en effektiv och modern vård med kvalitet i fokus vilket ger oss förutsättningar att verkligen göra skillnad för personer med psykisk ohälsa.

Bland våra medarbetare finns olika kompetenser och bred erfarenhet av att arbeta med psykiska funktionsnedsättningar och samsjuklighet.



Om rollen

I din roll som administratör på Gylleby så fyller du en viktig funktion där du är "spindeln i nätet", både när det kommer till HR-frågor för personal men också vid ekonomifrågor. Du assisterar främst verksamhetschef och enhetschef med dessa frågor och i de system som används, och har ett mycket nära samarbete med dem i det vardagliga arbetet. Du har även en del kontakt med funktioner på vårt huvudkontor gällande både lön- och ekonomifrågor.

I jobbet med HR/personal ingår bland annat bemanning, schemaläggning, löneförberedande arbete, anställningsärenden samt att vara tillgänglig för personalens frågor. Gällande den ekonomiska biten så ingår hantering av leverantörsfakturor, beställningar, upprättande av fakturaunderlag och kundfakturor, vidarefaktureringar etc. I övrigt så ingår även bland annat avtalshantering samt att löpande hålla listor/förteckningar/system av olika slag uppdaterade, både i personal-, ekonomi- och klientärenden.

Du och din kompetens ingår i den ledningsgrupp som finns på Gylleby där verksamhetschef, enhetschef och HSL-ansvarig sjuksköterska också ingår.

Arbetstiden är förlagd till vardagar dagtid.

Din erfarenhet och kunskap

Du har en grundutbildning inom ekonomi/administration som lägst på gymnasienivå eller motsvarande. Utbildningar/kurser inom området på högre nivå är meriterande. Erfarenhet av ovanstående arbetsbeskrivning samt personlig lämplighet för jobbet är av stor relevans.

Det är också meriterande om du har erfarenhet av datasystemen vi använder oss av, så som medvind, proceedo, inplace osv, men detta är inget krav.



Om dig

Du är naturligt serviceinriktad och har en problemlösande grundsyn. Du behöver vara strukturerad och organiserad, samt vara ansvarstagande och noggrann som person då det administrativa jobbet kräver det. Du behöver också vara prestigelös, trygg i dig själv och tycka om att arbeta både självständigt och i grupp. Tjänsten är placerad på plats på Gylleby så du behöver också ha förståelse och intresse för den målgrupp av klienter som är placerade hos oss.

God datorvana samt goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav.

I rekryteringen lägger vi som sagt stor vikt vid personlig lämplighet och vill att du efterlever våra värderingar:

Respekt - Alla har rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande.

Ansvar - Vi har medarbetare som vågar och vill och chefer som lyssnar och leder.

Enkelhet - Det är enkelt att påverka och att vara medarbetare eller att bo och vistas hos oss.

Kunskap - Vi reflekterar, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens.

Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra.



Till dig från oss

- Intern kompetensutveckling

- Förmånsportal med rabatter och förmåner

- Coachande och stöttande chefer nära dig

Vi har även kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt skobidrag.

Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här (https://team.nytida.se/).



Övrigt

Anställningsform: 100% vikariatsanställning på ca 1 år.

Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning

Tillträdesdag: Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag: 2023-11-27, intervjuer kommer att ske löpande, så ansök redan idag.

För mer information kontakta verksamhetschef Elizabeth Axelsson Lilja 070/3012597, elizabeth.axelssonlilja@nytida.se eller gruppchef Petra Möörk 072/4540853, petra.moork@nytida.se.

Facklig kontakt: Vision, Magnus Sällström, vision@ambea.se

Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande.

Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna uppvisa belastningsregister där domar 5 år tillbaka i tid tas i beaktning.

Vid eventuell anställning behöver du också styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.



Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Nytida

Nytida

Pernille Ramirez

Anna Schrewelius

Petter Hoff Lundström

Ann-Sofie Nyholm

Marcus Gaude

Susanna Årman

Nicole Rubin

Peter Laestadius

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nytida
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 oktober 2023
  • Ansök senast: 27 november 2023

Besöksadress

Rosenbergsgatan 1
None

Postadress

Rosenbergsgatan 1
HELSINGBORG, 25444

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

20 december 2024