OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bodens kommun är en modern småstad med 28 000 invånare. I Boden lever vi närhetsliv. Med det menar vi det liv där du har nära till allt som är viktigt och lite till.
Att arbeta i Bodens kommun är att vara nära Bodensarnas föränderliga vardag. Detta innebär möjligheter och utmaningar där vägen fram kan vara mod att våga. Vi har en stark våga prova-kultur där stödet från kompetenta kollegor och chefer finns nära. Här får du ett stort förtroende i en fantastisk miljö och möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden
Överförmyndarnämnden är en myndighet som utövar tillsyn över förvaltare, förmyndare och gode män. Syftet med verksamheten är att se till att personer som inte själva kan tillvarata sina rättigheter inte drabbas av rättsförluster. Verksamheten är till stor del lagstyrd och finns placerad på kommunledningsförvaltningen, i en enhet som arbetar med frågor för överförmyndarnämnden.
ARBETSUPPGIFTER
Som administratör på överförmyndarenheten arbetar du med att hantera löpande post till och från verksamheten inkl registrering i vårt verksamhetssystem Wärna, granskning av ställföreträdares redovisningar, utöva tillsyn över ställföreträdare, sköta administrativa arbetsuppgifter tex registrering av handlingar, hantering av personakter, arkivering mm.
Du arbetar också med att utbilda och informera ställföreträdare.
KVALIFIKATIONER
Vi har som krav att du har erfarenhet av att arbeta i en kommun, har dokumenterad erfarenhet av arbete inom ekonomi och/eller annan administration. Vi ser också att du har erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning.
Vi ser att du som person är serviceinriktad och tycker om möten med andra människor samt har ett gott omdöme. Att du är analytisk, och ha förmåga att arbeta självständigt och har lätt för att samarbeta och kommunicera och uttrycka dig i tal och skrift.
• Du drivande, engagerad och utvecklingsinriktad
• Du kan hantera högt tempo samtidigt som du är noggrann och kan prioritera
• Det är viktigt att du kan arbeta strukturerat med komplex administration
• Hög integritet är ett krav
• I rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper
Intevjuer kommer att ske löpande då rekryteringen behöver ske skyndsamt.
ÖVRIGT
Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden.
Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan.
Följ oss gärna på Facebook och Instagram
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Support i e-rekryteringssystemet kan du få via 0771-693 693 Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen.
Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.