OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hjälpmedelscentralen, Eskilstuna
Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!
Om oss
Hjälpmedelscentralen är en länsövergripande verksamhet som erbjuder regionen och länets kommuner en komplett hjälpmedelsservice för personer med funktionsvariation. Hjälpmedelscentralen ingår i Regions Sörmlands division medicinsk service. Verksamheten är intäktsfinansierad och drivs i samverkan mellan regionen och länets kommuner. Den huvudsakliga verksamheten ligger i Eskilstuna med filialer i Katrineholm och Nyköping.
Vi är organiserade i fyra sektioner (hjälpmedelskonsulenter, hjälpmedelstekniker, lager och logistik samt administration) och är ungefär 80 medarbetare tillsammans. Alla har ett stort engagemang för vårt uppdrag att tillhandahålla en effektiv och lättillgänglig hjälpmedelsförsörjning av bästa kvalitet för länets invånare.
Nu söker vi en medarbetare till administrationssektionen i Eskilstuna.
Dina arbetsuppgifter
• Administrativa arbetsuppgifter
• Receptionsarbete
• Bemanning av vår kundtjänsttelefon.
Vilket innebär att du:
• Har daglig kontakt med brukare och stor förståelse för deras situation.
• Har ett nära samarbete med övrig personal och externa kunder vilket gör att vi ställer höga krav på god samarbetsförmåga och ett mycket gott bemötande.
• Har ett serviceinriktat förhållningssätt.
• Är självständig, ansvarstagande, noggrann, flexibel och lyhörd.
• Har egenskaper som bidrar till ett positivt arbetsklimat.
Din kompetens
• Erfarenhet av vårt affärssystem Sesam 2 samt LMN är meriterande.
• Goda språkkunskaper i svenska.
Krav:
• B-körkort.
• Gymnasial utbildning med för arbetet lämplig inriktning.
• Goda datakunskaper och god förmåga att sätta sig in i nya system.
• Erfarenhet från tidigare arbeten med administrativ inriktning och service.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Anställningsform
Visstidsanställning 75 % i 6 månader, med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstid: måndag-fredag.
Information om tjänsten lämnas av
Sektionschef Ann Godlund, 072-147 07 70, ann.godlund@regionsormland.se
Facklig representant Vision André Strömgren, 070-230 49 91, andre.stromgren@regionsormland.se
Övriga fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.
Kom och jobba hos oss på hjälpmedelscentralen
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2021-04-04.
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)
Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)
Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.