OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen har kunden i centrum och utgår ifrån Socialnämndens vision "Meningsfullt liv i Luleå". Med kvalitet, engagemang, omsorg och förståelse ska vi, inom ramen för vårt uppdrag och gällande lagstiftning, tillgodose behov som uppfyller våra medborgares önskemål. Socialförvaltningen är indelad i verksamhetsområdena Individ och familj, Hälso- sjukvård och rehabilitering, Funktionshindrade, Äldreboende samt Ordinärt boende. Personal- och Utvecklingsenheten söker nu tre vikarierande assistenter till Vikariesamordningen ARBETSUPPGIFTER Vikariesamordningen består av nio medarbetare. Syftet med verksamheten är att rekrytera akuta vikariebehov till verksamheterna Äldreboende, Ordinärt boende samt Funktionshindrade på ett effektivt sätt. Som assistent ska du lösa vikariebeställningar till ovan nämnda verksamheter genom att rekrytera bland tillgängliga korttidsvikarier samt registrera lön åt dem. Vi har öppet årets alla dagar mellan kl. 06:30- 18:00. Schemalagd arbetstid, varannan helg. Arbetet som assistent består av mycket kontakter med våra kunder; enhetschefer och medarbetare. Behovet av korttidsvikarier till våra verksamheter varierar i antal mellan ca 250 till drygt 500 per vecka. Arbetet präglas därmed av högt tempo och stort ansvar. Som assistent på vikariesamordningen arbetar du främst med vikariesystemet Time Care Pool samt lönesystemet Personec Som assistent på vikariesamordningen får du ett intressant sommarjobb där du arbetar i nära samarbete med duktiga och engagerade medarbetare. KVALIFIKATIONER Arbetet kräver samarbetsförmåga, flexibilitet, noggrannhet, och förmåga att fatta beslut samt ett trevligt bemötande. Du ska ha utbildning och erfarenhet som är relevant för arbetet Det är meriterande med utbildning och/eller erfarenhet inom personaladministration och arbetsrätt. Meriterande är även kunskap och/eller erfarenhet av de system vi främst arbetar med Personec och Time Care Pool. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.