OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm
Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 350 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.
Arbetsplatsbeskrivning
Verksamhetsområdet Upphandling genomför koncerngemensam upphandling, avtalsförvaltning, anslutning till e-handel samt erbjuder operativt upphandlingsstöd till förvaltningar och bolag inom områden som inte är gemensamma.
Verksamheten ska i alla sammanhang uppfattas som en modern och effektiv upphandlingsorganisation samt upplevas som en attraktiv och affärsmässig samarbetspartner för såväl uppdragsgivare som leverantörer. Upphandlingsavdelningen har en viktig roll i stadens arbete med att använda offentlig upphandling som ett styrmedel för att driva samhällsutvecklingen i hållbar riktning. Vi är idag 41 medarbetare inklusive verksamhetschef.
Ordinarie avtalsförvaltare livsmedel ska vara föräldraledig from april 2017 och vi söker därför en vikarierande avtalsförvaltare för cirka ett års tid. Anställningen är direkt underställd verksamhetschefen för Upphandling.
Arbetsbeskrivning
Detta är en spännande tjänst för dig med matintresse där du får möjlighet att arbeta brett med frågor gällande livsmedel. I samråd med ansvarig upphandlare ansvarar du för löpande förvaltning och uppföljning av stadens avtal rörande leveranser av livsmedelsprodukter till verksamheter inom förskola, skola samt äldreomsorgen. Du är också med och anordnar Stockholms stads matmässa. Övriga arbetsuppgifter innebär bland annat att du:
- för dialog med stadens beställare rörande leverans- och sortimentsfrågor samt hanterar och administrerar sortimentsförändringar och prisjusteringar.
- deltar och tar fram kravspecifikationer i upphandlingar inom livsmedelsområdet
- följer upp och sammanställer statistik avseende verksamheternas inköp
- svarar även för att sammankalla och driva olika arbetsgrupper med representanter från berörda verksamheter
- har en löpande kontakt och dialog med såväl beställare som leverantörer och övriga intressenter
Kvalifikationer
Vi söker dig med aktuell erfarenhet av liknande arbete inom inköp och/eller avtalsförvaltning. Du har även:
- dokumenterad utbildning inom för området relevanta ämnen, exempelvis kostvetenskap/kostekonomi eller nutrition är meriterande.
- är van användare av IT-verktyg för hantering av sammanställning och presentation av inköpsstatistik
- mycket goda kunskaper i Excel
- god kännedom om livsmedelsprodukter
- kännedom om livsmedelshantering i storkök är meriterande
Du har ett innovativt och strukturerat arbetssätt. Arbetet innebär många kontakter, vilket ställer stora krav på att du har god förmåga att kommunicera, samarbeta, skapa förtroende samt att du har ett stort servicemedvetande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Är du dessutom en person som trivs med att ha ett varierande och utmanande arbete så är du varmt välkommen med din ansökan!
Övrigt
Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Nozha Amezeane KR-Konsult
08-50811716
Jenny Holm Enhetschef
08-50811400
Nozha Amezeane HR Konsult
08-50811716
Liselothe Engelgren
liselothe.engelgren@stockholm.se
Nozha Amezeane
08-508 11716, nozha.amezeane@stockholm.se
Liselothe Engelgren, Avdelningschef
08-508 118 88
Eliana Hjelm, HR-konsult
08-508 117 23
Jenny Holm, Enhetschef
08-50811400
Nozha Amezeane, HR-Konsult
08-50811716
Petrus Potrus, HR-konsult
08-508 11 739