OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget:
IGS Assistans AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans. Bolaget startade sin verksamhet år 2000 och har alltså 20 års erfarenhet inom personlig assistans. I dag har vi drygt 250 anställda och omsätter ca. 60 miljoner kronor om året. Mer information om företaget finns på www.igsassistans.se.
IGS Assistans AB är i dagsläget i behov av en vikarierande bemanningsansvarig. Som bemanningsansvarig rekryterar du löpande personliga assistenter till olika arbetsplatser, lägger du upp deras arbetsschema, tar emot sjukanmälan, löser sjukluckor, följer upp friskanmälan, inför schemaändringar och skriver ner jouranteckningar, samt tar hand om löpande ledighetsansökningar.
IGS Assistans AB har skriftliga arbetsrutiner som beskriver hur de ovannämnda arbetsuppgifterna genomförs i praktiken. De tjänar som grund för bemanningsansvarigs arbete. Dessutom kommer du att jobba under vår nuvarande bemanningsansvarigs ledning som introducerar dig i de olika arbetsmomenten.
Vi sätter stor vikt på att du är ansvarsfull och självgående, är strukturerad, tycker om ordning och reda, har lätt att kommunicera med andra, har god kunskap och vana i hanteringen av Officepaketet, och sist men inte minst är serviceinriktad. Det är meriterande om du har erfarenhet från liknande arbetssysslor.
Som anställd på IGS Assistans AB får du jobba i ett väletablerat och tillväxtorienterat företag och blir en del av ett kansli som består av 11 personer. Vår företagskultur präglas av stor tydlighet, växande ansvarstagande och hög professionalitet.
Tjänsten är ett vikariat pga föräldraledighet under minst 1 år. Arbetstid är flexibel from måndag till fredag.