OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20211961
Arbetsuppgifter
Inom enhet SVU/Korttid ansvarar du tillsammans med dina kollegor för myndighetsbeslut enligt Socialtjänstlagen vid utskrivning från slutenvården samt uppföljning av korttidsbeslut. Enheten är tvärprofessionell och består av biståndshandläggare, sjukgymnaster/fysioterapeuter, arbetsterapeuter, sjuksköterskor och assistenter. I dina arbetsuppgifter ingår även att tillsammans med kollegor jobba med ständiga förbättringar för att kvalitetsutveckla verksamheten.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan likvärdig högskoleutbildning. Du har god kunskap om målgruppen och kan uttrycka dig på ett professionellt sätt både i tal och i skrift. Du behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och har lätt för att prioritera. Du har minst 1 års erfarenhet av myndighetsutövning samt erfarenhet av att arbeta med samverkan vid utskrivning från sluten hälso- och sjukvård samt uppföljning av korttidsbeslut utifrån ett myndighetsperspektiv. Du har goda kunskaper i våra verksamhetssystem Procapita/ Lifecare- Handläggare och Mina planer/SVPL-IT.
Viktig information till dig som söker jobb i Hälsa-, Vård- & Omsorgsförvaltningen.
När du söker jobb hos oss kommer vi be dig att visa upp ett utdrag ur Polisens Belastningsregister.
Du behöver själv begära ett utdrag ur Belastningsregistret och det gör du via en blankett som du hittar på polisens hemsida: http://bit.ly/polisens-blankett
När du fått ditt utdrag uppvisar du sedan det för rekryterande chef.
Observera att den normala handläggningstiden hos polisen är cirka två veckor, så beställ gärna utdraget i samband med att du söker tjänsten.
Här kan du läsa mer: http://bit.ly/Information-om-utdrag
Om arbetsplatsen
1 januari 2018 bilades den nya myndighetsavdelningen inom Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen i Malmö stad. Avdelningen består av cirka 180 medarbetare indelade i tre enheter, SVU/korttid, ordinärt boende samt enhet avgifter, förmedling och boende. Vi är flera olika yrkeskategorier samlade inom myndigheten: chefer, biståndshandläggare, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, sjukgymnaster/ fysioterapeuter, administratörer och utvecklingssekreterare.
From Januari 2020 finns vi i nya renoverade lokaler som är centralt placerad i Malmö, Storgatan 20, med goda kollektiva förbindelser.
I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?
Vi i hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra 5 200 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor.
Information om tjänsten
Anställningsform: Vikariat (Föräldraledighetsvikariat) till och med 2022-10-31 med möjlighet till förlängning.
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: 2021-10-01 eller enligt överenskommelse
Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss kontakt med media-säljare, rekryteringssajter och liknande.
Malmö Stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta ovan nämnda kontaktpersoner.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98