OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sollentuna kommun växer med cirka 1000 personer varje år och närmar sig 70 000 invånare. Vi arbetar för att ge våra boende och företagare bästa möjliga service. Enligt Statistiska Centralbyråns medborgarundersökning är Sollentunaborna nöjdast i landet. Sollentuna kommun har 2 500 kompetenta och engagerade medarbetare som arbetar med att driva och utveckla kommunen. Hos oss hittar du intressanta och varierande jobb med goda utvecklingsmöjligheter.
Kvalitet, mångfald och valfrihet är viktiga begrepp för vård- och omsorgsnämnden i Sollentuna, som sedan många år tillbaka arbetar med konkurrensutsättning och valfrihet inom äldreomsorg och LSS-verksamheter.
Vård- och omsorgskontoret, avdelning äldreomsorg söker två biståndshandläggare för föräldralediga medarbetare undertiden 150803-160831 som bland annat kommer att arbeta med att utreda, bedöma och besluta om insatser enligt socialtjänstlagen. Som biståndshandläggare kommer du att ingå i avdelning äldreomsorg på vård- och omsorgskontoret, som organisatoriskt ligger under förvaltningschef. Inom avdelning äldreomsorg farbetar det en samordnare, biståndshandläggare, avgiftshandläggare, anhörigkonsulent och demenssamordnare. Avdelning äldreomsorg leds av en avdelningschef.
***** Dina arbetsuppgifter *****
Som handläggare kommer du bland annat att arbeta med att:
* Utreda, bedöma och besluta enligt socialtjänstlagen
* Följa upp beviljade insatser gentemot såväl den enskilde som utförare
* Informera enskilda och andra berörda om hemtjänstinsatser och särskilt boende.
* Samverka med utförare andra kontor och myndigheter
Arbetsuppgifterna är varierande och kan också förändras över tid, beroende på vilka frågor inom verksamheten som vi prioriterar.
***** Kvalifikationer *****
Vi söker dig som är socionom eller likvärdig utbildning med tidigare erfarenhet inom äldreomsorg. Vi ser gärna att du har erfarenhet av utredning, handläggning och dokumentation inom vård och omsorg. Vi arbetar i verksamhetssystemet Combine.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet som bland annat innebär att du ska ha förmåga till inlevelse i brukarens perspektiv och kunna ge ett empatiskt bemötande.
Du klarar att arbeta flexibelt och med mångskiftande uppgifter, har en god analytisk förmåga och är van att arbeta självständigt. Du har lätt för att samarbeta och arbetar med god struktur, uttrycker dig klart och tydligt i både tal och skrift.
Vid frågor kontakta avdelningschef Anette Ceder tfn 08-579 216 23.