OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Omsorgsförvaltningens handläggarenhet
Vill du göra skillnad? Har du ett stort intresse för människor och en förmåga att sätta dig in i andra människors situationer samtidigt som du vill arbeta med myndighetsutövning?
Då är det här ett vikariat för dig!
Omsorgsförvaltningens handläggarenhet söker nu en vikarierande medarbetare med erfarenhet av myndighetsutövning samt kompetens inom Socialtjänstlagen (SoL) och biståndshandläggning för äldreomsorg.
Handläggarenheten består av biståndshandläggare för äldreomsorg, funktionsnedsättning och färdtjänst. Arbetet leds av enhetschef. Enhetens medarbetare är engagerade personer som drivs av att göra skillnad i sitt arbete. Hos oss får du ett nära chefsstöd och kollegor som stöttar och arbetar tillsammans utifrån samlad kompetens med hög ambitionsnivå. Arbetet är varierande, utvecklande och utmanande.
Arbetsuppgifter
Som biståndshandläggare för äldreomsorgen arbetar du med att informera, utreda, bedöma, fatta beslut och följa upp bistånd utifrån Socialtjänstlagen samt gällande delegationsordning. Målgruppen är personer över 18 år.
Här hos oss arbetar du nära dina kollegor men med ett eget ansvarsområde. Du samverkar med andra enheter både inom och utom den egna förvaltningen samt med andra myndigheter och vårdgivare. Du ansvarar och driver självständigt processen i dina ärenden.
Kvalifikationer/utbildning
Vi söker dig som har socionomexamen, sociala omsorgsprogrammet eller annan högskoleutbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig.
- Har erfarenhet av myndighetsutövning,
- tidigare arbetat som biståndshandläggare och gärna med erfarenhet av äldreomsorg,
- har god organisations- och dokumentationsförmåga,
- god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift,
- god samarbetsförmåga men samtidigt kunna arbeta och fatta beslut självständigt,
- är stresstålig och kan ha många bollar i luften samtidigt,
- har ett positivt synsätt och lätt för att samarbeta i komplexa situationer.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Övrigt
Hög trivsel och hjälpsamma kollegor bidrar till en god arbetsmiljö på enheten.
Vi erbjuder flexibel arbetstid, friskvårdsersättning och möjlighet att växla in semestertillägg mot extra semesterdagar.
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Varaktighet och Sysselsättningsgrad
2021-10-01 - 2022-08-31 med ev. förlängning
100 %
Upplysningar lämnas av
Enhetschef Marie Jonsson 0651-182 78
Fackliga kontaktpersoner
Sista ansökningsdag
2021-09-30
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Ljusdals kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen.
Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta
oss med sådana erbjudanden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anette Swed
0651-181 07
Lisa Sjöström
Eva Berglund-Carlén
070-1902902
Elisabeth Fransson
Kjärstin Öhman
Eva Berglund-Carlén
Eva Åsåker
Inga-Lill Öjemark
David Norman
Carina Bryngelsson