OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Hässelby-Vällingby stadsdelsförvaltning är beläget i västra Stockholm med närhet till natursköna områden och med tillgång till flera strandbad.
Våra 1 600 medarbetare är vår viktigaste resurs och vi söker dig som vill vara med och bidra till att våra verksamheter håller en hög kvalitet med våra invånare i fokus.
Vi är varandras arbetsmiljö och vi strävar efter ett klimat som präglas av mod, respekt, tydlighet och hjälpsamhet. För att nå dit krävs ett nära ledarskap som kännetecknas av personlig mognad och tydlighet samt att du som medarbetare bidrar med ett aktivt medarbetarskap.
Beskrivning
Beställarenheten söker vikarierande biståndshandläggare som vill arbeta i vårt härliga team! Vi har med anledning av projekt och babyboom behov av flera vikarier på heltid med tillsättning omgående!
Vi som idag arbetar på beställarenheten äldreomsorg i Hässelby-Vällingby SDF är 27 biståndshandläggare, 2 administratörer, 1 handläggare för färdtjänst och administration, 2 mentorer/ metodutvecklare, 2 biträdande enhetschefer och 1 enhetschef.
Vi lever mitt i en pandemi och äldreomsorgen befinner sig i händelsernas centrum. Det har vi fått uppleva rent konkret under året och mer än någonsin handlar vårt arbete om kvalitet och relationer i kombination med smarta, digitala lösningar.
På beställarenheten arbetar män och kvinnor med stor spridning i ålder och erfarenhet. Hos oss får du härliga kollegor som har roligt på jobbet! Vi hjälper varandra och värnar om den goda arbetsmiljön. Arbetsgruppen har hög kompetens och hög ambitionsnivå.
Som nyanställd hos oss får du en god introduktion tillsammans med vår mentor. För att säkerställa en rättssäker handläggning och som en del i vårt kvalitetsarbete är ärendedragningar samt intern och extern handledning en del av vårt arbetssätt. Vi arbetar aktivt med att utveckla vår verksamhet med fokus på vår målgrupp.
Beställarenheten arbetar teambaserat och är uppdelad på fem olika team. Fyra av teamen består av biståndshandläggare som dels arbetar som hemma handläggare och dels som utskrivningsplanerare, och det fjärde teamet av färdtjänsthandläggning och administration.
Vi arbetar efter teambaserat arbetssätt som gör att du får bra stöd från kollegor och snabbt kommer in dig i gemenskapen hos oss. Varje team har en av de biträdande enhetscheferna kopplade till sig för att ge ett närmare stöd från ledning men alla tre chefer jobbar för att ge ett nära stöd och vara tillgängliga. Samtliga medarbetare får kontinuerlig extern handledning.
Stämningen på enheten är mycket god och gemensamt arbetar vi aktivt för ett gott arbetsklimat, bl.a. har vi flera hälsocoacher/inspiratörer på enheten som värnar om hälsofrämjande aktiviteter.
Hos oss får du:
- mentorskap och en god introduktion i början av din anställning
- möjlighet till fortbildning med en individuell kompetensutvecklingsplan som grund
- möjlighet att specialisera dig i specifika områden som är intressanta för dig och relevanta för vår verksamhet
- nära stöd i teamet du ingår i, samt stöd från mentor och närmaste chef
- möjlighet att utbilda dig inom området "Våld i nära relationer" och demens
- subventionerad friskvård
- flexibel arbetstid
Arbetsuppgifter
Som biståndshandläggare inom äldreomsorg är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att aktualisera ärenden, inhämta information, göra bedömningar, fatta beslut samt följa upp insatser enligt socialtjänstlagen. Du genomför hembesök, byråbesök och besök inom slutenvården. Du samverkar med interna enheter inom förvaltningen samt externa aktörer beroende på vilket ärende du arbetar med. Ditt arbete som biståndshandläggare är betydelsefullt och mångfacetterat då du i dialog med den äldre ska arbeta för att hitta en lösning för den unika individen.
Kvalifikationer
Vi söker dig som vill bidra med din kompetens och med fördel har erfarenhet av arbete inom aktuellt verksamhetsområde. Du ska vid påbörjad anställning ha avslutad socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att du har tidigare längre erfarenhet från äldreomsorgsområdet samt kompetens inom exempelvis psykisk ohälsa eller missbruk.
Erfarenhet av myndighetsutövning är meriterande och det är meriterande om du har erfarenhet från Stockholm stads paraplysystem. Du arbetar självständigt och strukturerat genom att planera, organisera och prioritera ditt arbete väl. Mycket god kunskap i svenska i tal som i skrift är ett krav eftersom en stor del av arbetsuppgifterna består av en rättssäker handläggning och dokumentation.
Vi söker dig som är en do:er, och gärna tar egna initiativ. Som biståndshandläggare inom äldreomsorgen möter Du ofta människor i kris och med komplexa livssituationer. Det är viktigt att du har en god social förmåga, är förtroendeingivande, lyhörd och har ett respektfullt och empatiskt bemötande.
Du är lugn, stabil och har förmågan att behålla ett realistiskt perspektiv i situationer som uppstår i det dagliga arbetet som myndighetsutövare. Du har en problemlösande analysförmåga, kan hantera komplexa frågor, snabbt analysera situationer och fatta beslut.
Du har en mycket god samarbetsförmåga och trivs med att samverka med andra professioner, ständigt med individen i fokus.
Beställarenheten arbetar fortlöpande med att utveckla verksamheten och den person vi söker ska vara delaktig och bidra till utveckling och känna engagemang i förändringsarbetet.
Vi söker dig som trivs med ett omväxlande arbete i en föränderlig miljö där den ena dagen inte är den andra lik!
Urval och intervjuer sker löpande.
Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.