OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20230362
Välkommen till enhet SVU och korttid. Vi ansvarar för utskrivningsplanering från slutenvården samt utredning, bedömning och beslut för brukare som vistas på korttid. Enheten består av tre sektioner med tvärprofessionella team innefattande biståndshandläggare, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, fysioterapeuter/ sjukgymnaster och assistent. Professionerna i teamet beslutar utifrån sina uppdrag om behov av bistånd enligt Socialtjänstlagen (SoL) och insatser enligt Hälso- och sjukvårdslagen (HSL).
Vi söker nu en till två nya medarbetare för vikariat/visstidsanställningar. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsuppgifter
Inom enhet SVU/Korttid ansvarar du tillsammans med dina kollegor för myndighetsbeslut enligt Socialtjänstlagen vid utskrivning från slutenvården samt uppföljning av korttidsbeslut.
Enheten är tvärprofessionell och består av biståndshandläggare, sjukgymnaster/fysioterapeuter, arbetsterapeuter, sjuksköterskor och assistenter. I dina arbetsuppgifter ingår även att tillsammans med kollegor jobba med ständiga förbättringar för att kvalitetsutveckla verksamheten.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har
• Socionomexamen eller annan likvärdig högskoleutbildning
• Erfarenhet av att arbeta med samverkan vid utskrivning från sluten hälso- och sjukvård samt uppföljning av korttidsbeslut utifrån ett myndighetperspektiv
• Erfarenhet från myndighetsutövning
• Mycket god kunskap om gällande lagstiftning för området och kan motivera dina beslut på ett klart och tydlig sätt
• Meriterande om du har erfarenhet av våra verksamhetssytem Procapita, Mina planer och Lifecare-handläggare
Som person ser vi att du behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och har lätt för att prioritera. Du tar ansvar för dina beslut och agerar förtroendeingivande och självständigt samt har lätt för att skapa goda relationer både inom och utanför organisationen.
Utdrag ur Belastningsregister
När du söker jobb hos oss kommer vi be dig att visa upp ett utdrag ur Polisens Belastningsregister. Du behöver själv begära ett utdrag ur Belastningsregistret och det gör du via en blankett som du hittar på polisens hemsida: http://bit.ly/polisens-blankett
När du fått ditt utdrag uppvisar du sedan det för rekryterande chef. Observera att den normala handläggningstiden hos polisen är cirka två veckor, så beställ gärna utdraget i samband med att du söker tjänsten.
Här kan du läsa mer: http://bit.ly/Information-om-utdrag
Om arbetsplatsen
Vi i hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra 5 200 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor.
1 januari 2018 bilades den nya myndighetsavdelningen inom Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen i Malmö stad. Avdelningen består av cirka 180 medarbetare indelade i tre enheter, SVU/korttid, ordinärt boende samt enhet avgifter, förmedling och boende. Vi är flera olika yrkeskategorier samlade inom myndigheten: chefer, biståndshandläggare, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, sjukgymnaster/ fysioterapeuter, administratörer och utvecklingssekreterare.
Sedan januari 2020 finns vi i nyrenoverade lokaler som är centralt placerad i Malmö, Storgatan 20, med goda kollektiva förbindelser.
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Vikariat/visstidsanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1-2
Tillträde: Enligt överenskommelse
I denna rekrytering gör vi löpande urval.
Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98